اخبارخارجی

نمایشگاه جده تصویری منحصربه فرد از حج را به نمایش می‌‌گذارد

آوای سنت : نمایشگاه فوق‌العاده‌ای با عنوان «سفر به اماکن مقدس» در جده افتتاح شده است که تصویری جذاب از تجربه یک زائر در طول حج را ارائه می‌دهد.

به نقل از « arabnews»، نمایشگاه فوق‌العاده‌ای با عنوان «سفر به اماکن مقدس» در جده افتتاح شده است که تصویری جذاب از تجربه یک زائر در طول حج را ارائه می‌دهد. این نمایشگاه منحصر به فرد با نمایش مجموعه ای از آثار تاریخی ۲۶ هنرمند از جمله سه عکاس را به نمایش می گذارد.

این نمایشگاه از ۱۲ تا ۲۳ ژوئن در تالار «ترهال پارک» جده همزمان با زیارت مسلمانان در شهر مقدس مکه مکرمه برگزار می شود.

این نمایشگاه با همکاری موزه هنر اسلامی و انجمن خیریه جده، بیش از ۱۰۰ اثر از عکس‌ها و نقاشی‌ها گرفته تا کتاب ها، نسخه های خطی و دیگر مصنوعات گرانبها را به نمایش می گذارد.

نمایشگاه جده

هدف اصلی این نمایشگاه انعکاس تعهد عربستان برای تضمین سفری یکپارچه و در دسترس برای زائران از سراسر جهان است. همچنین هدف آن برجسته کردن ابتکارات مختلفی است که برای تسهیل حج برای همه افراد اجرا شده است.

این نمایشگاه که به مکه به عنوان یک شهر مهم تاریخی و اقتصادی اختصاص دارد، سفرس از قرون وسطی تا دوران عثمانی و تا به امروز را پوشش می دهد.

بخش خاصی از نمایشگاه بر نمایش‌های هنری مناسک، از جمله پارچه‌های گلدوزی شده که زمانی کعبه را زینت می‌داد و عکس‌های هوایی بسیار زیبا از مسجدالحرام تمرکز دارد.

دکتر «زهیر میمنی»، مشاور توسعه تجارت در بنیاد منطقه خلاقیت و برگزارکننده این نمایشگاه تاکید کرد که هدف از برگزاری این نمایشگاه، نمایش تلاش های جمعی ملت های اسلامی در موفقیت چشمگیر این آیین مبارک است.

وی در ادامه بر نقش عربستان در خدمت رسانی به حرمین شریفین و زائران تاکید کرد.

نمایشگاه جده

میمنی در این باره گفت: این نمایشگاه جایگاه مکه، اهمیت حج و تأثیر آن بر زندگی مسلمانان در سراسر جهان را به تصویر می‌کشد و همچنین به تقویت درک بیشتر از اسلام در میان غیر مسلمانان کمک می کند.

به موازات نمایشگاه اصلی، یک نمایشگاه عکاسی نیز درباره مراسم حج برگزار می‌شود.

علاوه بر قطعات، اشیاء، عکس‌ها و آثار هنری محلی، این نمایشگاه همچنین میزبان کارگاه‌های خوشنویسی است؛  طرح‌های اسلیمی را به نمایش می‌گذارد و امکان تعامل را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند.

بازدیدکنندگان می توانند همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۲ از نمایشگاه بازدید کنند.

نمایشگاه جده

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن