اخبارداخلی

نمایشگاه خلاقیت دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سنندج برپا شد

آوای سنت : همزمان با گرامیداشت هفته معلولیت نمایشگاه خلاقیت، توانمندی‌ها و دست سازه‌های دانش آموزان با نیاز ویژه استان در سالن امام خمینی(ره) اداره کل آموزش و پرورش کردستان در سنندج دایر شد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از این نمایشگاه، به نقش مهارت آموزی در بروز خلاقیت‌های دانش آموزان اشاره و اظهار کرد: اجرای دوره‌های آموزشی، ارتقای مهارت‌های فنی و شایستگی‌های شغلی، آموزش کارآفرینی، مهارت‌های فنی، کسب وکار زمینه ورود دانش‌آموزان مستعد با نیازهای ویژه را به بازار کار درآینده فراهم می کند.

طالب محمدی با اشاره به اینکه اشتغال پایدار دغدغه مهم دانش‌آموزان استثنایی است، گفت: اگر امکانات و بستر مناسب جهت رشد و خلاقیت این دانش آموزان فراهم شود، آن‌ها می توانند محدودیت‌های خود را پوشش داده و توانمندی‌هایشان را به نمایش بگذارند.

وی هدف ازبرگزاری این نمایشگاه را آگاهی بخشی، آشنایی با استعدادها، نمایش توانمندی‌ها، ارتقای اعتماد به نفس و ایجاد نگرش مثبت جامعه نسبت به دانش آموزان با نیازهای ویژه عنوان کرد و افزود: مهارت آموزی فرصتی برای رشد وشکوفایی استعدادها، ارتقای دانش، نگرش و کشف خلاقیت‌ها در دانش‌آموزان با نیازهای ویژه است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان اضافه کرد: تلاش ما ایجاد زمینه و آماده سازی دانش آموزان با نیازهای ویژه برای ورود به بازار کار و داشتن یک زندگی مستقل برای تأمین آینده آن‌هاست.

وی مهارت آموزی را فرصتی برای خودکفایی دانش آموزان با نیازهای ویژه عنوان کرد و ادامه داد: خودباوری و خوداتکایی از محوری ترین اصول تربیتی دانش‌آموزان است که باید در آموزش و تربیت دانش‌آموزان مد نظر قرار گیرد.

محمدی افزود: توجه به حرفه آموزی در نظام آموزش و پرورش می‌تواند برطرف‌کننده بسیاری از نیازهای آینده کشور باشد، لذا همواره تلاش بر این است که بسترهای لازم برای آموزش مهارت‌های حرفه‌ای به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه فراهم شود.

۱۲ آذر مصادف با سوم دسامبر به عنوان روز جهانی معلولان و از ۱۲ تا ۱۹ آذر با عنوان هفته معلولیت نامگذاری شده است.

نمایشگاه خلاقیت دانش‌آموزان

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن