اخبارخارجی

نماینده پارلمان بلژیک تحریم رژیم صهیونیستی را خواستار شد

آوای سنت : یکی از نمایندگان پارلمان بلژیک خواستار تحریم رژیم صهیونیستی به سبب ارتکاب جنایت علیه ملت فلسطین شد.

«سیمون موتکین» در سخنانی در جلسه پارلمان بلژیک تأکید کرد که موضع بلژیک و اتحادیه اروپا در قبال آنچه در اراضی اشغالی فلسطین رخ می‌دهد، به منزله دادن مجوز قتل فلسطینیان به رژیم صهیونیستی است.

موتکین افزود که حملات ارتش رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان اسرائیلی علیه فلسطینیان در جنین، حواره و نابلس بی‌وقفه ادامه دارد و سال ۲۰۲۳ خونین‌ترین سال برای ملت فلسطین بوده است.

وی تأکید کرد که تمامی این جنایات در سایه روی کار آمدن تندروترین دولت تاریخ رژیم صهیونیستی اتفاق می‌افتد و کار به جایی رسیده است که شهرک‌نشینان تندرو وزیر شده‌اند و به صلاحیت‌هایی در رابطه با اراضی فلسطینی دست یافته‌اند و بدون هیچ تردیدی اعلام می‌کنند که به دنبال قتل و کشتار فلسطینیان هستند.

این نماینده بلژیکی اشاره کرد که از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۴ فلسطینی در حملات صهیونیست‌ها به شهادت رسیدند و جنایات شهرک‌نشینان و طرح‌های شهرک‌سازی دولت رژیم صهیونیستی به اوج رسیده است.

بنا به اعلام مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، سیمون موتکین تصریح کرد که دولت کنونی رژیم صهیونیستی به دنبال مجموعه اقداماتی از جمله الحاق اراضی کرانه باختری است.

موتکین اظهار کرد که در صورت مصادره اراضی فلسطینیان، کوچاندن اجباری فلسطینیان از جمله در منطقه «مسافر یطا» و قتل خبرنگاران همچون حادثه قتل شیرین ابوعاقله چه انتظاری می‌توانیم داشته باشیم؟!

وی در پایان تأکید کرد که اتخاذ تدابیر و تحریم‌هایی علیه رژیم صهیونیستی در مقابل خشونت و جنایات شهرک‌نشینان امری کاملاً ضروری است. او همچنین خواستار احضار سفیر رژیم صهیونیستی به سبب این جنایات شد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن