اخبارخارجی

نکات مثبت نبرد ۷ اکتبر

آوای سنت : برخی از اعراب می گویند که نبرد ۷ اکتبر نباید رخ می داد زیرا هزاران انسان بی گناه کشته شدند. ما به آنها می گوییم که این جنگ نکات مثبت زیادی داشت که در این مقاله یکی یکی به آنها اشاره می کنیم.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ، برخی از صهیونیست‌های عرب زبان ، همواره اسرائیل را تنها دولت دموکراتیک منطقه می‌دانستند و از عدالت و قوانین آن که برای همه به صورت عادلانه اعمال می‌شود تمجید می‌کنند، اما این نبرد نشان داد که اسرائیل تنها دولت تروریست در منطقه است.

لازم به ذکر است که این مجاهدانی که اکنون با دشمن صهیونیستی می جنگند در زمان نکبت (سال ۱۹۴۸ م) زندگی نمی کردند بلکه از پدران و اجداد خودشنیده بودند و این نسل مسئولیت جهاد علیه این دشمن غاصب وحشی را برعهده داشتند.

سال‌هاست که فلسطینی‌ها تلاش می‌کنند تا موضوع را به صورت مسالمت‌آمیز و بر اساس قطعنامه‌های سازمان ملل حل کنند، به ویژه راه‌حل ایجاد دو کشورکه این افراد معتقدندصلح را در منطقه به ارمغان می‌آورد.

آقای سامح شکری وزیرخارجه مصر می گوید: اسرائیل تمایلی به راه حل تاسیس دو کشور ندارد، این اسرائیل است که باحمایت آمریکا و اروپا در منطقه تنش ایجاد می کند،درتمام سال ها صهیونیست ها به کشتارفلسطینی ها وغصب سرزمین وتخریب خانه هایشان ادامه دادند و راهی جزمبارزه و جهاد با این دشمن غاصب برایشان باقی نماند. همه می دانند که جهاد با غاصب بهای زیادی دارد و بهای آن فدای جان است. الجزایر میلیون ها شهید تقدیم کرد تا استقلال خود را به دست آور، لیبی نیزهمینطور ، لیبی تا زمانی که استقلال خود را به دست آورد ، جان های بسیاری را فدا کرد، غزه نیز برای شکست دادن دشمن، جان می دهد و مقاومت پیروز می شود و انشاالله اسرائیل شکست می خورد.

این نبرد دارای نکات مثبت بسیاری است و مهمترین آنها این است که این ارتش شکست ناپذیر و چهارمین ارتش جهان، ازچند مجاهد مسلح به سلاح های معمولی که در زیر زمین های غزه ساخته شده بودند، شکست خورد. این قهرمانان ثابت کردند که اگر حملات هوایی نبود، این ببرکاغذی به آخرین ارتش جهان تبدیل می شد. ما به برخی که معتقدند اسرائیل از آنها محافظت می کند می گوییم : چگونه از شما محافظت می کند در حالی که نمی تواند از خود در برابر هزاران مبارز محافظت کند؟

یکی از نکات مثبت این نبرد این است که مردم سراسر جهان پس از اینکه با چشمان خود کشتار روزانه کودکان فلسطینی را دیدندکه به مرز ۶۰۰۰ کودک رسید، حمایت خود را به فلسطینیان و آرمان فلسطین معطوف کردند. وقتی مردم جهان در تظاهرات میلیونی بی سابقه علیه سیاست برخی از کشورهای حامی اسراییل تظاهرات کردند، کشورهای آنها از این امر خجالت کشید و نکته جالب توجه این است که حتی یک تظاهرات به نفع اسرائیل برگزار نشد.

همه این دگرگونی ها ازبرکات این نبرد است ، تا جایی که حتی سازمان های یهودی در قلب آمریکا ، کشور حامی صهیونیسم جهانی ، در حمایت از حقوق فلسطینیان تظاهرات کردند . نکته مثبت دیگر مهاجرت معکوس است که روزانه هزاران اسرائیلی ، اسرائیل را ترک می کنند

روزنامه‌نگار اسرائیلی روزنامه هاآرتص می‌گوید: اسرائیل امنیت ندارد. او می‌گوید: من در آمریکا زندگی می‌کنم و برای اولین بار است که می بینم جمعی از اسرائیلی‌ها از ترس بمباران گردان‌های قسام در چادر زندگی می‌کنند. بسیاری ازکارخانه ها کارخود را متوقف کردند،زیرا هزاران کارگرخارجی کارخانه ها را ترک کردند و به کشورهای خود یا ارتش رفتند و گردشگری در داخل اسرائیل به طور کامل متوقف شد. از برکات این نبرد همین بس که هزینه روزانه جنگ ۱۲۰ میلیون دلار تخمین زده می شود و پول رژیم صهیونیستی به پایین ترین حد خودرسیده است. همچنین وقتی بسیاری از اروپاییان مردمان غزه را در حال حمل اجساد فرزندان خود دیدندکه گریه و زاری نمی کردند، بلکه آیاتی از قرآن کریم و برخی ازدعاها را تلاوت و زمزمه می کردند، برخی می خواستند بدانند مردم غزه چه می گویند؟ اینجا بودکه فهمیدند این  آیاتی از قرآن کریم است که به آنها صبر و شکیبایی می دهد و اینجا بود که بسیاری از آنها به اسلام گرویدند

آخرین نکته مهم این است که آینده سیاسی نتانیاهو به پایان رسیده است . پس از این نبرد ، دستگاه قضایی اسرائیل منتظر اوست. بنابراین او این نبرد شکست خورده راطولانی می کند تا برای خود زمان بخرد

اصل خبر را اینجا مشاهده نمایید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن