اخبارخارجی

هشدار جنبش اسلامی درباره وضعیت اقلیم کردستان و تشدید اعتراضات

آوای سنت : دفتر سیاسی جنبش اسلامی کردستان با هشدار در مورد شدت وخامت اوضاع در اقلیم کردستان و به اوج رسیدن نارضایتی های مردمی، از رهبران احزاب اپوزیسیون اقلیم خواست طی نشستی فراگیر، راه حلی سیاسی، قانونی و اجتماعی، برای این وضعیت بیابند.

دفتر سیاسی حزب جنبش اسلامی کردستان، با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که نارضایتی های مردمی در اقلیم کردستان، در حال رسیدن به اوج است و دلیل آن نیز وخامت وضعیت معیشتی و زندگی شهروندان، شکست حاکمان و دولتمردان در اداره اقلیم، بی توجهی و اهمال احزاب شریک در دولت در حل مشکلات به ویژه معضل پرداخت حقوق و عدم حصول توافق با بغداد در چارچوب قانون اساسی کشور است.

در این بیانیه آمده که مردم اقلیم اعتماد خود را به دولت و حاکمان به صورت کامل از دست داده و  اکنون حاکمان اقلیم هیچ راه حلی برای وضعیت بحرانی اقلیم نداشته ودر حال وقت کشی هستند.

دفتر سیاسی حزب جنبش اسلامی کردستان درخواست کرده که احزاب اپوزیسیون اقلیم در کمترین زمان ممکن نشستی مشورتی را در سطح رهبران این احزاب، برگزار کرده و راه حلی سیاسی، قانونی و اجتماعی برای وضعیت کنونی و مشکلات اقلیم یافته و به تصمیمی مشترک برای نجات اقلیم و مردم آن از وضعیت وخیم کنونی و آشوب بی رحمانه ای که فقط شهروندان متضرر اصلی آن هستند، دست یابند.

این بیانیه تاکید کرده که احزاب سیاسی اقلیم کردستان که در دولت حضور ندارند، در مقابل مسئولیت اخلاقی، سیاسی و تاریخی هستند و باید در کمترین زمان ممکن نشست مشترکی را انجام داده و موضع موثری را اتخاذ کنند، زیرا اگر این احزاب از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنند،وضعیت نارضایتی و اعتراضات خیابانی و خشم مردمی در اقلیم به شرایطی خطرناک می رسد که به هیچ عنوان به نفع آینده مردم اقلیم نیست.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن