اخبارخارجی

هشدار وزارت خارجه طالبان نسبت به عواقب خروج غیرقانونی از افغانستان

آوای سنت : نمایندگی وزارت امور خارجه دولت موقت طالبان در هرات نسبت به عواقب مسافرت‌های غیرقانونی شهروندان افغانستانی به کشورهای همسایه هشدار داد.

نمایندگی وزارت امور خارجه دولت موقت طالبان در هرات در اطلاعیه‌ای نسبت به سوءاستفاده برخی باندهای مافیایی از افرادی که قصد مهاجرت به کشورهای مختلف را دارند هشدار داد.

در این اطلاعیه آمده است: «اخیرا مشاهده می‌گردد که قاچاقچیان داخلی با همکاری قاچاقچیان و باندهای مافیایی بیرون از کشور، همواره به بهانه اینکه جوانان را به کشورهای ترکیه و اروپایی انتقال داده، آنان را در ایران و مسیر راه ترکیه یه گروگان می‌گیرند و از خانواده‌هایشان پول مطالبه می‌نمایند. بنابراین به جوانان ابلاغ و توصیه می‌گردد تا فریب و دچار دسیسه این افراد و باندهای مافیایی قرار نگیرند.»

این اطلاعیه در ادامه افزود در صورتیکه افراد اقدام به مسافرت‌های غیر قانونی نمایند آنگاه مسولیت به‌عهده خود افراد و خانواده‌هایشان خواهد بود.

این در حالی است که طی ماه‌های اخیر و با نامناسب شدن وضعیت اقتصادی در افغانستان، میزان مهاجرت‌های غیرقانونی شهروندان این کشور به کشورهای همسایه از جمله پاکستان و ایران افزایش چشمگیری داشته است.

در همین حال اما مقامات محلی طالبان در نیمروز چندی پیش اعلام کردند که به طور متوسط روزانه هزار مهاجر از ایران وارد افغانستان می‌شوند.

عمده مهاجران بازگشته از ایران از دو مرز اسلام قلعه در هرات و میلک در نیمروز وارد کشور خود می‌شوند.

از طرف دیگر، سازمان امور پناهندگان سازمان ملل نیز اعلام کرده است که پاکستان به دنبال تحولات افغانستان میزبان بیش از ۲۵۰ هزار نفر بوده که تنها ۲۶۰ نفر از آنها به صورت داوطلبانه به کشور خود بازگشته‌اند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن