اخبارخارجی

همبستگی جامعه مصری در دفاع از علامه شعراوی (رح) 

علامه شعراوی در دوران حیات از مفسران برجسته قرآن بود

آوای سنت: بعد از اینکه یکی از بازیگران تلویزیون مصر از علامه شعراوی (رح) به بدی یاد کرد؛ جامعه مصر طی یک همبستگی منسجمانه وی را وادار به عذر خواهی کردند؛  تا آنجا که حتی پارلمان مصر نسبت به این جسارت واکنش نشان داد.

به گزارش آوای سنت، فرد هتاک گفته بود: من طی مطالعاتی که در مورد شعراوی داشتم او را فردی تندرو یافتم.

سخن این بازیگر چنان جامعه مصر را به واکنش واداشت که برنامه تلویزیونی «من و دخترم» که این جملات در آن گفته شده بود، مجبور شد تمام کانال‌های خود را در همۀ شبکه‌های اجتماعی مسدود کند و گوینده را وادار کرده تا مجددا در برنامه تلویزیون حاضر شده از تمام جامعه مصر معذرت خواهی نماید.

شیخ محمد متولی شعراوی یکی از مفسران قرآن می‌ باشد که در میان عموم مردم مصر از مقبولیت خاصی برخوردار است. با وجود اینکه بیش از بیست سال از وفات وی می ‌گذرد، اما کماکان کلاس‌های درس وی از طریق شبکه‌های تلویزیونی و ماهواره‌ای پخش می‌ شود. شایان ذکر است که مرحوم شعراوی سالیان درازی هر هفته روزهای جمعه در تلویزیون مصر برنامه تفسیر قرآن داشت.

طبق گفته برخی کارشناسان، از مهم‌ترین علت‌های مقبولیت شیخ شعراوی در جامعه مصری رسیدگی به مشکلات مردم با جدیت کامل بود. وی در بیان مطالب خود از جملاتی استفاده می‌ کرده که برای همه قابل درک و فهم باشد، برخلاف برخی اهل علم که از جملات تخصصی استفاده می ‌کنند. سبب دیگر مقبولیت او در جامعه مصری این بود که جلسات درس وی همواره در مسجد «الحسین» قاهره برگزار می‌شد، این مسجد در تاریخ مصر و شهروندان مصری نقش مهمی دارد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن