اخبارخارجی

هوش مصنوعی با «ترتیل» به کمک حافظان قرآن می‌آید

آوای سنت : اپلیکیشن «ترتیل» تازه‌ترین برنامه چند زبانه برای یادگیری قرآن است که با استفاده از هوش مصنوعی طراحی شده و خدمات ممتازی را به فراگیران حفظ و قرائت قرآن ارائه می‌دهد.

به نقل از سما مدیا، اپلیکیشن‌های بسیاری از قرآن کریم پدید آمده است که در طول زمان شاهد ارتقا و پیشرفت‌هایی بوده است و پیشرفته‌ترین آنها تجربه پیوند هوش مصنوعی با آیات قرآن است که به کیفیت تعامل و بهره‌برداری حداکثری کاربران از آنها کمک می‌کند.

اپلیکیشن «ترتیل»(Tarteel)، برنامه‌ای است که با استفاده از هوش مصنوعی  کاربر را در قرائت و حفظ قرآن کریم کمک می‌کند.

اپلیکیشن ترتیل یک قرآن الکترونیک منحصربفرد است که به کاربران امکان می‌دهد آیات قرآن را با صوت بخوانند و دنبال کنند، یعنی کاربر آیات را می‌خواند و اپلیکیشن او را رصد کرده و هر کلمه‌ای را که می‌خواند شناسایی می‌کند.

این امکان، تجربه‌ای منحصر به فرد است، به خصوص که کاربر تنها به صوت خود متکی است تا آیات را بدون لمس صفحه گوشی دنبال کند. همچنین امکان تفسیر و تبیین معنای هر آیه و همچنین ترجمه آن فراهم است و این امر چشم‌انداز بزرگی را برای گسترش اپلیکیشن در نقاط مختلف جهان اسلام می‌گشاید.

ترتیل با استقبال خوب کاربران مواجه شده و یکی از مهمترین دلایل محبوبیت آن ترجمه اپلیکیشن عربی به انگلیسی، فرانسوی، هندی و اردو است.

اپلیکیشن ترتیل به کمک هوش مصنوعی

این اپلیکیشن در هر دو پلتفرم اندروید و IOS موجود است و یک نسخه رایگان اولیه و یک نسخه پیشرفته پولی با ویژگی‌های بیشتر از آن وجود دارد. این اپ از وب‌سایت https://www.tarteel.ai هم قابل دسترسی و بارگیری است.

به عقیده کارشناسان، اپلیکیشن ترتیل مملو از ویژگی‌های ممتاز بسیاری است که آن را به قرآنی منحصربه‌فرد ادغام شده با فناوری‌های هوش مصنوعی تبدیل کرده است.

از دیگر ویژگی‌های این اپلیکیشن این است که آیات را مستقیماً از قرآن می‌خوانید و امکان قرائت به خط عثمانی یا هندی و پاکستانی وجود دارد. سنجش حفظ قرآن با مخفی کردن آیات با استفاده از حالت حفظ وجود دارد و همچنین کاربر می‌تواند کلمه یا آیه‌ای را که تا آنجا رسیده است، در آن ثبت کند.

سنجش حفظ قرآن با مخفی کردن آیات

همچنین در حین قرائت کاربر ممکن است به برخی کلمات یا آیات برسد که فهم آن برایش دشوار است از همین رو می‌تواند آن کلمه یا آیه را مشخص و تفسیر آن را ببیند یا به آن گوش دهد.

اپلیکیشن ترتیل

انتهای پیام

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن