اخبارخارجی

واکنش شدید شیخ الازهر به اظهارات ضد اسلامی مجری مصری

آوای سنت : احمد الطیب در واکنش به اظهارات ضد اسلامی مجری مصری ابراز عصبانیت کرد و آن را شکل دیگر افراطی گری توصیف کرد که موجب فتنه گری می‌شود.

احمد الطیب شیخ الازهر مصر در واکنش به اظهارات ضد اسلامی “ابراهیم عیسی” مجری مصری ابراز عصبانیت کرد و آن را شکل دیگر افراطی گیری توصیف کرد که موجب فتنه گری می‌شود.

وی تأکید کرد: معجزات نبی مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) در نص قرآن و سنت صحیح ثابت شده است و هیچ مجالی برای تشکیک و تحریف آن باقی نگذاشته است.

شیخ الازهر در خصوص تشکیک در قطعیت اثبات اسراء و معراج، تصریح کرد: جهل بعضی در خصوص معجزه اسراء و معراج یا ناتوانی برخی از درک آن، هیچ خدشه‌ای در اثبات این معجزه وارد نمی‌کند.

احمد الطیب در همین راستا بیان داشت: از نظر شرعی اطلاق احکام تکفیر و فاسق بر کسانی که حقیقت معجزه اسراء و معراج را نادیده می‌گیرند یا از فهم آن ناتوان هستند، جایز نیست.

وی اشاره کرد: پوستر آزادی عقیده و بیان برای محافظت از فعالیت‌های رسانه‌ای که متعرض احساسات مذهبی شهروندان می‌شود، کافی نیست.

شیخ الازهر افزود: مقام نبوت نیاز ندارد که برای حمایت از آن افسانه ساخته شود.

شایان ذکر است که “ابراهیم عیسی” مجری مصری در برنامه “حدیث القاهره” گفته بود: “مسلمان در سال ۲۰۲۲ در زندگی خود به هیچ روحانی دینی یا شیخ نیاز ندارد. داستان‌هایی که روحانیون برای شنوندگان بازگو می‌کنند، ۹۹ درصد دروغ است. واقعه اسراء و معراج داستانی خیالی و توهمی است”.

این اظهارات ضد اسلامی با جنجال گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی رو به رو شد و دادستان مصر، علمای الازهر و دار الفتوای مصر موضع گرفتند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن