اخبارداخلی

وضعیت راههای شهرستان سراوان و استان تاسف بار است

آوای سنت : مولانا سید عبدالصمد در مراسمی که با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در سراوان برگزار شد با بیان اینکه وضعیت راههای روستایی ، شهری و بین شهری در استان سیستان و بلوچستان و بالاخص شهرستان سراوان تاسف بار و موجب خسارات جانی و مالی برای مردم گردیده است ، خواستار اقدامات عملی شد.

 امام جمعه اهل سنت سراوان در مراسم افتتاح ساختمان بیمارستان ایرانمهر ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ اظهار داشت : وضعیت راه‌های مواصلاتی استان و شهرستان سراوان مسئله مهم و حیاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد ، در حوزه راه سیستان و بلوچستان محرومترین استان و سراوان،محرومترین شهرستان است که این وضعیت تاسف بار ، خسارات زیاد جانی و مالی را برای مردم بهمراه داشته است.

مولانا ساداتی تصریح کرد : با توجه به اهمیت راهها در توسعه ، اما مردم این منطقه شامل شهرستانهای سراوان سیب سوران مهرستان و جالق و مردم مرزنشین بم پشت در حوزه راههای شهری و روستایی و بین شهری محروم واقع شده اند که حتی یک راه و جاده استاندارد وجود ندارد.

ایشان با تاکید بر اینکه دو بانده کردن جاده سراوان-خاش و مسیر ترانزیتی سراوان-کوهک مهمترین درخواست مردم سراوان است خاطرنشان ساخت: جاده های روستایی بالاخص مسیر ترانزیتی پر تردد و حادثه خیز سراوان به کوهک که بازارچه مرزی در آن قرار دارد و جاده کم عرض و فاقد استاندارد سراوان به خاش که جاده مرگ نام گرفته و از نظر هزینه مالی در مسیر کوه و رودخانه بزرگ هم قرار ندارد باید بازسازی و دوبانده شود از آنجا که سالهای زیادی است که روزانه قربانی می گیرد و تا به اکنون هیچگونه اقدامی انجام نشده است.

مدیر دارالعلوم زنگیان سراوان ابراز داشت : تا به کی مردم شاهد از دست دان جان عزیزانشان و معلول شدن و مجروح شدن آنان در تصادفهای وحشتاناک باشد که بخشی از آن به وضعیت راهها و خودروهای نا ایمن برمی گردد.

مولانا ساداتی افزود: همچنین نقاط حادثه خیز زیادی در بین جاده های بین شهری و روستایی وجود دارد و سالهاست حوادث ناگوار روی می دهد که نیازمند اقدام عاجل است.

ایشان با بیان اینکه اهالی روستاهای مرزی سراوان نیز بدلیل نداشتن دسترسی به راه مناسب با مشکلات زیادی جهت حمل و نقل مواجه هستندتصریح نمود : در مناطق صفر مرزی گاهی مردم به دلیل مشکلات جاده ای و تاخیر در رساندن بیماران اورژانسی به مراکز درمانی بدلیل بعد مسافت شاهد جانباختن عزیزانشان هستند یا دخترانی که به دلیل نبود راه و امکانات آموزشی مجبورند بجای ادامه تحصیل ترک تحصیل کنند.

مولانا ساداتی خاطرنشان ساخت: مرز کوهک برای واردات و صادرات و تردد مسافر و خروج شهرستان سراوان از بن بست می تواند نقش مهمی برای شهرستان سراوان و بلکه استان و کشور ایفا کند که نزدیکترین مسیر از کشورمان به کراچی بزرگترین بندرگاه پاکستان و حتی به هندوستان است که نیازمند توجه است اما اکنون بجای بازارچه شبیه آزارچه و فاقد راه مناسب و محروم از امکانات رفاهی و زیرساختهای لازم است.

ایشان همچنین در این مراسم گفتند: فرودگاه سراوان که چند دهه از تاسیس آن می گذرد و برای آن هزینه هنگفت شده، درخواست داریم تعیین تکلیف و مورد بهره براداری قرارگیرد.

امام جمعه اهل سنت سراوان بیان کرد: فعال بودن این فرودگاه خواست مردم شهرستان‌های سراوان، مهرستان و سیب و سوران و جالق با جمعیتی حدود نیم میلیون نفر است که از خدمات آن بهره مند شود و با مشارکت سپاه پاسداران که در راه اندازی دارند امیدواریم سهولت پروازی پزشکان متخصص و دانشگاهیان و مسافران ؛ توسعه خدمات بهداشتی و درمانی و پیشرفت این منطقه میسر گردد.

مدیر دارالعلوم سراوان خاطرنشان ساخت: مردم این منطقه با وجود ظرفیتهای مناسب (از جمله مرزهای آبی و خاکی و معادن و صنایع دستی و گردشگری از جمله سفال جهانی کلپورگان سراوان) نباید در عمق محرومیت و در حسرت استفاده از امکانات اولیه زندگی باشند.

امام جمعه اهل سنت سراوان در این مراسم اظهارداشت: مردم سراوان دوستدار انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و این شهر به تعبیر رهبر معظم انقلاب شهر علم و فرهنگ است و ضمن تشکر از حضور آقای محمد اسلامی وزیر محترم ، امیدواریم احداث و بهسازی راهها و معابر شهری و روستایی این منطقه و افتتاح بیمارستان ایرانمهر در دستور کار قرار گیرد.

قابل ذکر است در این مراسم که ساختمان بیمارستان ایرانمهر سراوان که مربوط به وزارت راه و شهرسازی می شود مورد افتتاح قرار گرفت و افتتاح بیمارستان به تکمیل تجهیزات موکول گردیده و به گفته نماینده محترم سراوان با مساعدت وزارت بهداشت و تجهیزات خریداری شده در آینده نزدیک افتتاح خواهد شد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن