اخبارخارجی

ویروس کرونا؛ کره‌جنوبی، ژاپن، ایتالیا و ایران کانون‌های اصلی بعد از چین

آوای سنت : ویروس جدید کرونا اکنون بعد از چین به ۲۸ کشور دنیا سرایت کرده است. در کره جنوبی آمار مبتلایان بسرعت افزایش می‌یابد و در ایتالیا رفت و آمد به بخش‌هایی از شمال این کشور ممنوع شده است. در ایران اعلام شد احتمالا ویروس جدید کرونا به تمام شهرها سرایت کرده و ترکیه و افغانستان مرز زمینی خود با ایران را بسته است.

چین امروز ۹۷ مورد مرگ جدید را اعلام کرد که شمار قربانیان این ویروس جدید که سارس-کرونا-۲ نام گرفته را به ۲۴۴۲ رساند.

در کره‌جنوبی بالاترین سطح هشدار اعلام شده و به گفته مون جه-این رئیس جمهور، کشورش در “لحظه سرنوشت‌ساز وخیمی” قرار گرفته و چند روز آینده در مقابله با این ویروس حیاتی است. شروع ترم جدید تحصیلی در این کشور یک هفته به تعویق افتاده است.

فقط در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶۹ مورد جدید در کره‌جنوبی گزارش شده که ۹۵ نفر عضو یک فرقه مسیحی بودند. کره‌جنوبی اکنون یکی از بزرگترین کانون‌های ویروس کرونای جدید است؛ شمار مبتلایان به ششصد نفر رسیده و پنج نفر مرده‌اند.

سه مورد مشکوک هم در هرات افغانستان گزارش شده که “بتازگی از شهر قم بازگشته‌اند و علایم ویروس کرونا را دارند.”

در ایتالیا رفت و آمد به دو منطقه در شمال این کشور، در نزدیکی میلان و ونیز، ممنوع شده و برای نقض آن جریمه در نظر گرفته شده است. بیشتر موارد بیماری کرونا ویروس ۲۰۱۹ در ایتالیا در این دو منطقه شناسایی شده است. در این کشور بیش از ۱۵۰ ابتلا و سه مرگ گزارش شده است. وضعیت ایتالیا از نظر شیوع ویروس جدید کرونا بدترین در اروپاست. مدت برگزاری جشنواره ونیز کوتاه شده و اپرا، دانشگاه‌ها، مدارس و موزه‌ها در میلان تعطیل شده‌اند.

در ژاپن موارد ابتلا تا به حال ۱۳۵ نفر اعلام شده اما ششصد نفر از مسافران کشتی گردشی (کروز) “دایاموند پرینسس” که در بندر یوکوهاما لنگر انداخته به ویروس کرونای جدید آلوده شده‌اند. دو ژاپنی که در این کشتی بودند سه روز پیش جان باختند.

در همین حال یک ژاپنی که بعد از قرنطینه اجازه خروج از کشتی را یافته بود اکنون آزمایشش مثبت شده است. این زن به همراه شوهرش و با وسایل نقلیه عمومی به خانه‌‍اش بازگشته بود.

در اسرائیل به شهروندان غیر اسرائیلی اجازه پیاده شدن از هواپیمای شرکت هوایی کره را در فرودگاه بن گوریون نداد. اسرائیل ورود دویست شهروند کره‌ای و ژاپنی این پرواز را ممنوع اعلام کرد که باعث اعتراض دولت کره جنوبی شده است.

در اسرائیل فقط یک مورد مثبت تاکنون پیدا شده که مسافر کشتی دایاموند پرینسس بود. ده اسرائیلی دیگر هم که در این کشتی بودند قرنطینه شده‌اند. در اسرائیل به بیش از دویست دانش‌آموز و آموزگار مدرسه‌ای دستور داده شده خود را قرنطینه کنند چون چند روز پیش در تماس با گردشگران کره‌جنوبی قرار گرفته بودند.

در هنگ‌کنگ ۴۸ پلیس قرنطینه شده‌اند چون به مهمانی همکار ۵۹ ساله‌شان رفته بودند که بعد آزمایش کرونایش مثبت شد. به گفته مقامات چهار پلیس و زن و مادرزن این مرد علائم بیماری نشان داده‌اند.

در قاره آفریقا تاکنون فقط یک مورد بیماری در مصر گزارش شده که او هم اکنون بهبود یافته است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن