اخبارخارجی

پنج نشانه پایان رژیم صهیونیستی به روایت مورخ اسرائیلی

آوای سنت : یک مورخ مشهور صهیونیست به نام پروفسور «ایلان پاپه» اخیراً به ۵ نشانه اشاره کرده که بیانگر آغاز مرحله فروپاشی صهیونیسم است.

به نقل از پایگاه خبری سما، پروفسور ایلان بابیه، مورخ اسرائیلی در سخنانی از آغاز پایان پروژه صهیونیستی خبر داده و با بیان اینکه منظور او آینده دور است، ابراز امیدواری کرد که دوره آغاز پایان پروژه صهیونیستی زودتر فرا برسد.

این استاد دانشکده علوم اجتماعی و مطالعات بین‌الملل دانشگاه اکستر انگلستان و مدیر مرکز اروپایی مطالعات فلسطین، به پنج شاخص از آغاز پایان پروژه صهیونیستی به شرح ذیل اشاره کرد:

اولین شاخص جنگ داخلی یهودیان است که اسرائیلی‌ها قبل از ۷ اکتبر گذشته شاهد آن بوده‌اند؛ جنگی که بین اردوگاه سکولار و اردوگاه مذهبی در جامعه یهودی در اسرائیل جریان دارد.

دومین شاخص، حمایت بی‌سابقه از آرمان فلسطین در جهان و تمایل اکثر دست‌اندرکاران جنبش همبستگی برای اتخاذ الگوی ضد آپارتاید است که به سرنگونی رژیم آفریقای جنوبی کمک کرد و در همین رابطه است که جنبش تحریم اسرائیل (بی دی اس) راه افتاده است. ضمن اینکه اسرائیل توسط سازمان‌های غیردولتی معتبری مانند عفو بین‌الملل، دیده‌بان حقوق بشر و بتسلیم به عنوان یک رژیم آپارتاید شناخته می‌شود.

سومین شاخص مربوط به عامل اقتصادی است و جامعه اسرائیل شاهد بالاترین شکاف بین اغنیا و فقرا است. به گونه‌ای که به سختی کسی می‌تواند خانه بخرد و هر ساله بسیاری خود را زیر خط فقر می‌بینند.

چهارمین شاخص، ناتوانی ارتش در حفاظت از جامعه یهودی در جنوب و شمال است که باعث شده تا ۱۲۰ هزار اسرائیلی آواره شوند.

پنجمین شاخص هم موضع نسل جدید یهودیان از جمله در ایالات متحده آمریکا است که برخلاف نسل‌های پیشین هستند و اسرائیل را تضمینی برای جلوگیری از یک هولوکاست دیگر و موج‌های یهودی‌ستیزی نمی‌بینند. درحالی که نسل‌های قدیمی به رغم انتقاداتی که از اسرائیل داشتند، چنین باوری در بین آن‌ها وجود نداشت.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن