اخبارخارجی

پوشاندن نقاشی های دیواری کلیسای کورا در استانبول برای تبدیل آن به مسجد

آوای سنت : پس از تصمیم ترکیه برای تبدیل کلیسای کورا متعلق به دوران بیزانس به مسجد ، نقاشی های دیواری و موزاییک های این موزه تاریخی استانبول با پرده های سفید پوشانده شد.

به نقل از « panarmenian»،پس از تصمیم ترکیه برای تبدیل کلیسای کورا متعلق به دوران بیزانس به مسجد ، نقاشی های دیواری و موزاییک های این موزه تاریخی استانبول با پرده های سفید پوشانده شد.

انتظار می رفت که این موزه در روز ۳۰ اکتبر کار خود را به عنوان مسجد آغاز کند و اولین نماز در آن اقامه شود اما برگزاری اولین نماز برای انجام آماده سازی های بیشتر به تعویق افتاد .

گزارش ها حاکی از آن است که به دنبال حکم ریاست جمهوری ترکیه مبنی بر تبدیل کلیسای کورا به مسجد تصاویر حضرت مسیح ، نقاشی های دیواری و شمایل های موزه با پرده های سفید پوشانده شده است.

پس از خدمت به عنوان کلیسا برای بیش از یک هزار سال، کلیسای منجی مقدس (Church of the Holy Saviou) مانند بسیاری دیگر از مکان های عبادت مسیحیان در بیزانس پس از اینکه این شهر در سال ۱۴۵۳ به دست نیروهای عثمانی افتاد، تبدیل به مسجد شد.

 اما این کلیسا که محل تجلیل از نقاشی های بیزانس بود بر اساس رویکرد سکولار جمهوری جدید که توسط «مصطفی کمال آتاتورک» پس از شکست و فروپاشی امپراتوری عثمانی در سال ۱۹۲۳ بنا نهاده شد در سال ۱۹۴۵ به موزه تبدیل شد.

 این کلیسا ابتدا با نام «کلیسای ناجی مقدس کورا» شناخته می‌شد و آن را روی خرابه‌های کلیسایی دیگر بنا کرده بودند که بیرون از دیوارهای پایتخت سابق امپراتوری روم شرقی، یعنی شهر قسطنطنیه (استانبول امروزی) قرار داشت.

 کلیسای کورا در استانبول که قرار است تبدیل به میجد شود یکی از زیباترین بناهایی است که در کشور ترکیه وجود دارد و بعد از ایاصوفیه محبوب ترین جاذبه استانبول به شمار می رود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن