اخبارداخلی

پوشش تحصیلی متوسطه دوم در کردستان مناسب نیست

معلمان نباید دغدغه مسکن و معیشت داشته باشند

آوای سنت : دویست و ششمین نشست شورای آموزش و پرورش کردستان ظهر دیروز (دوشنبه) در استانداری کردستان برگزار شد که در پایان لوح تقدیر وزارت آموزش و پرورش به دلیل معرفی شورای آموزش و پرورش کردستان بعنوان شورای برتر کشور به استاندار کردستان اهدا شد.

بهمن مرادنیا در دویست و ششمین نشست شورای آموزش و پرورش کردستان با تبریک هفته شوراهای اموزش و پرورش اظهار کرد: موفقیت‌ها و دستاوردهای آموزش و پرورش نشانگر آن است که جهش بسیار خوبی در حوزه آموزش و پرورش در استان اتفاق افتاده است که جای تقدیر دارد.

او با بیان اینکه گرچه در کردستان امکانات کم است اما استعدادهای درخشانی داریم، افزود: در کردستان با جمعیت ۲۴ هزار نفره تشکیلات آموزش و پرورش و جمعیت دانش‌‌آموزی ۳۰۰ هزار نفره روبرو است که هرکاری برای رشد و توسعه این نسل آینده‌ساز صورت گیرد، هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است.

استاندار کردستان تاکید کرد: معلمان باید بدون دغدغه باشند و کمترین مشکلات راچه  بحث معیشتی، مسکن و … چه در بحث امکانات آموزشی داشته باشند.

مرادنیا خاطرنشان کرد: امسال یکصد میلیون اعتبار سازمانی و استانی به فضای آموزشی استان اختصاص یافته است تا در بحث فضای آموزشی مشکلی در استان نداشته باشیم.

او گفت: در هر جلسه شورای آموزش و پرورش حداقل یک مشکل از مشکلات اموزش و پرورش را باید حل کنیم تا شاهد رفع مشکلات آموزش و پرورش استان باشیم.

استاندار کردستان همچنین بر لزوم جذب خیرین در کمک به آموزش و پرورش تاکید کرد و افزود: باید کمک‌های خیرین به سمت ‌آموزش و پرورش جذب شود و همه باید در این راستا تلاش کنند.

مرادنیا پوشش تحصیلی صد درصدی پیش دبستان و ابتدایی را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید پوشش این مقاطع در استان به صد درصد برسد.

او با بیان اینکه کسب رتبه‌های برتر نویدبخش ان است که مشارکت و تلاش خوبی در استان کردستان در حال انجام است، اضافه کرد: تربیت بدنی در آموزش و پرورش باید جدی‌تر پیگیری شود و دانش‌آموزان را به سمت ورزش سوق دهیم تا شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه باشیم.

پوشش تحصیلی دانش آموزان متوسطه دوم در کردستان مناسب نیست

رشید قربانی، مدیرکل آموزش و پرورش کردستان هم در این جلسه گفت: کردستان در زمینه پوشش تحصیلی کوکان پیش دبستانی ۹۲ درصدی است و از میانگین کشوری که ۷۲ درصد است، بالاتر است.

او همچنین عنوان کرد که کردستان در زمینه پوشش تحصیلی کودکان ابتدایی هم ۹۲.۹۸ درصد است که جزو استان های اول است اما در مقطع متوسطه دوم به ویژه در بخش دختران پوشش تحصیلی مناسبی ندارد.

قربانی  با بیان اینکه درحال حاضر ۸۷ درصد دانش‌آموزان استان عضو شبکه شاد هستند، گفت: از ۱۳ درصد باقی مانده نیز حدود ۱۱ درصد دانش‌آموزان مناطق روستایی کم جمعیت بوده و حضوری آموزش می‌بینند و روند آموزشی ۲ درصد نیز از طریق تلویزیون و بسته‌های آموزشی تحولی پیگیری می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: به همت خیرین و بخش‌های مختلف دولتی تعدادی تبلت و گوشی برای دانش‌آموزان نیازمند خریداری شد که این مقدار تنها جوابگوی نیاز ۱۰ درصد دانش‌آموزان نیازمند است و انتظار می‌رود این مهم مورد توجه مسوولان باشد.

ماموستا فائق رستمی، نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان هم در این نشست بر لزوم توجه به تمام مراکز علمی تاکید کرد و گفت: تمام مراکز علمی از جمله دانشگاه های مذاهب اسلامی و مدارس علوم دینی باید مورد توجه قرار گیرند چرا که هدف تمام مراکز پیشرفت و تعالی کشور است.

او تاکید کرد: تنها پایه عمران، آبادانی، پیشرفت و تعالی جامعه هم از بعد دنیوی و هم اخروی، علم است که این علم باید همراه با تقوا باشد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن