اخبارخارجی

پیام مانور اسرائیل با کشورهای عربی منطقه

آوای سنت : یک افسر نیروی دریایی اسرائیل فاش کرد هدف ازمانور امنیتی که به رهبری آمریکا وبامشارکت اسرائیل، بحرین و امارات در شمال دریای سرخ و خلیج عقبه در حال انجام است ؛ارسال پیام به ایران می باشد.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ،رسانه های عبری از جمله روزنامه “جروزالم پست” روز جمعه گزارش دادند که این افسر اسرائیلی که نامش فاش نشده است به رسانه های عبری گفته است که این مانوردر پاسخ به حضور ایران در آبهای خاورمیانه انجام می شود.وی مدعی شد : ایرانی ها باید از دریای سرخ خارج شوند، تا آزادی دریانوردی اسرائیل را زیر پا نگذارند و تروریسم دریایی انجام ندهند.

وی افزود: ایران در تلاش است تا نه تنها در زمین بلکه در دریا نیز جایگاه قدرتمندی در منطقه برای خود تثبیت کند ، جایی که از هواپیماهای بدون سرنشین و سایر سکوها برای انجام حملات استفاده کرده است.

وی خاطرنشان کرد: این رزمایش بخشی از یک برنامه عملیاتی بزرگتر با هدف انتقال مسئولیت  فرماندهی مرکزی ایالات متحده در منطقه به اسرائیل است.

وی با بیان اینکه این اولین آموزش نظامی است که با مشارکت بحرین و امارات به صورت علنی برگزار می شود، خاطرنشان کرد: برای اولین بار است که در دریا با بحرین و امارات در زمینه تکنیک های حرفه ای و عملیاتی تبادل دانش می کنیم.

وی افزود: رزمایش با اماراتی ها و بحرینی ها که در شمال دریای سرخ و خلیج عقبه در حال انجام است، برد عملیاتی نیروی دریایی را افزایش می دهد و اسرائیل می تواند آزادی عمل خود را در دریا حفظ کند. و همچنین در صورت نیاز به رویدادها پاسخ  دهد.

فرماندهی مرکزی نیروی دریایی آمریکا روز پنجشنبه در بیانیه‌ای در وب‌سایت خود اعلام کرد: رزمایش‌های ناوگان پنجم آمریکا با مشارکت اسرائیل، امارات و بحرین از روز چهارشنبه آغاز شد و به مدت ۵ روز ادامه خواهد داشت.

این رزمایش بیش از یک سال پس از امضای توافقنامه عادی سازی روابط بین امارات و بحرین با اسرائیل انجام می شود.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن