اخبارخارجی
موضوعات داغ

پیام نقاشی دختر مسلمان در آمریکا

حجاب مایه قوت ماست

آوای سنت : خانم سالی المقلانی دانش‌آموز مسلمان آمریکایی که نقاشی او با عنوان «حجاب من مرا قوی می‌کند» برنده مسابقه هنری کنگره در سال ۲۰۲۲ در منطقه ۱۴ نیویورک شد،گفت: از این پیروزی هیجان‌زده و شگفت‌زده است.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ، وی افزود: رقبای قدرتمندی در این مسابقه شرکت کرده بودند و من قصد شرکت در این مسابقه را نداشتم اما اصرارهای مربی ام سبب شد تا در این رقابت شرکت کنم.

سالی، یک دانش آموز عرب آمریکایی، در دبیرستان هنر رنسانس در نیویورک تحصیل می کند. این مسابقه سالانه در تمام مناطق تحت نظارت اعضای کنگره برگزار می شود و نقاشی های برندگان به مدت یک سال در کاپیتول نمایش داده می شود.

سالی در گفت و گو با برنامه هشتگ شبکه الجزیره گفت: استاد گفت که نقاشی من معانی زیادی دارد و شما باید وارد مسابقه شوید و این نظر بسیاری از مردم را تغییر می دهد.

وی گفت: دخترانی که حجاب می پوشند باید احساس زیبایی داشته باشند. کسانی هستند که قضاوت می کنند و می خواهند شما غمگین شوید. اما ما نباید به انتقاد و قضاوت گوش کنیم و باید احساس قوی تری داشته باشیم. این حجابی که داریم مایه قوت ماست.

خانم سالی در مورد انتظاراتش برای برنده شدن در رقابت در میان کمپین‌های تحریک علیه زنان محجبه،گفت: مدت طولانی شگفت زده بودم و فکر نمی‌کردم نقاشی من در کاپیتول به نمایش گذاشته شود.

سالی درباره استقبال خانواده از خبر پیروزی اوگفت: به خانواده‌ام نگفته بودم که در مسابقه شرکت کرده‌ام. چون فکر نمی‌کردم برنده شوم. اما بعد از پیروزی به آنها گفتم و آنها احساس غرور کردند و تشویقم کردند. من برای برگزاری مراسمی برای تجلیل از برندگان به واشنگتن سفر خواهم کرد و هیجان زده هستم.

او گفت که دوستان من نیز از موفقیت من خوشحال و هیجان زده هستند و برخی از معلمان اشک شوق ریختند.

حامیان زیادی دارم که اولین آنها خانواده من هستند که از من حمایت می کنند تا به آرزوهایم برسم و من به حرف هر کسی که می خواهد مانع من شود گوش نمی دهم.

او در مورد توصیه‌اش به دختران گفت: می‌خواهم مردم به پیامی که من می‌خواهم بفرستم گوش دهند و این می‌تواند باور برخی افراد را در مورد حجاب تغییر دهد.

من به دخترها می گویم: به قضاوت ها در مورد حجاب توجه نکنید. این کار سختی است،شما وقتی کاری را انجام می دهید که دوست دارید باید احساس قدرت کنید،

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن