اخبارداخلی

چند توصیه بهداشتی برای بازگشایی مدارس

آوای سنت : معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: مسئولین مدارس ضمن توجیه دانش آموزان در عدم استفاده از وسایل شخصی یکدیگر و همراه داشتن دستمال و استفاده صحیح از آن در هنگام سرفه و عطسه، نسبت به سازماندهی دانش‌آموزان در تیم های بهداشت یاران و تقویت سیستم خودکنترلی دانش آموزی مدارس اقدام کنند.

دکتر عبدالجبار ذاکری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در گفت و گویی به بیان چند توصیه در آستانه بازگشایی مدارس پرداخت.

وی گفت: بعد از خانواده، مدرسه مهمترین نقش را در سلامت دانش آموزان دارد. دانش آموز ساعات زیادی را در مدرسه بسر می‌برد، در آنجا رشد می‌یابد و تکامل پیدا می‌کند.

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، همزمان با بازگشایی مدارس و شروع فصول سرد سال به طور معمول باعث شیوع بیشتر بیماری‌های تنفسی و به ویژه آنفلوانزا می‌شود. از آنجا که یکی از عوامل مهم شیوع این بیماری تجمع افراد در زیر یک سقف می باشد و این امر در کلاس‌های درس بطور طبیعی رخ میدهد، لازم است برخی اقدامات پیشگیرانه و کنترلی در جهت جلوگیری از انتقال بیماری در مدارس و همچنین جلوگیری از ایجاد خلل در برنامه عادی کار دانش آموزان در مدارس، انجام شود.

 ذاکری عنوان کرد: مسئولین مدارس ضمن توجیه دانش آموزان در عدم استفاده از وسایل شخصی یکدیگر و همراه داشتن دستمال و استفاده صحیح از آن در هنگام سرفه و عطسه، نسبت به سازماندهی دانش‌آموزان در تیم های بهداشت یاران و تقویت سیستم خودکنترلی دانش آموزی مدارس، وهمچنین انجام غربالگری روزانه قبل از ورود دانش آموزان به مدرسه و منع دانش آموزان و کارکنان دارای علایم سرماخوردگی از حضور در کلاس درس و ارجاع آنها به مراکز بهداشتی و درمانی اقدام کنند.

از طرفی والدین نیز در صورت مشاهده علایم بیماریهای واگیردار از فرستادن آنها به مدرسه تا حصول سلامتی و تندرستی خودداری نمایند.

کلیه مراکز بهداشتی درمانی وخانه های بهداشت سراسر استان نیز در کنار واحدهای آموزشی تمام تلاش خود را برای تامین بهداشت وسلامت آینده سازان کشور بکار خواهند گرفت.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن