اخبارداخلی

کسب رتبه برتر انجمن کتابخانه های عمومی قروه در کشور

آوای سنت : انجمن نهاد کتابخانه های عمومی قروه در سطح کشور به عنوان انجمن برتر استان کردستان معرفی شد.

شامگاه چهارشنبه نشست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان قروه در حالی برگزار شد که خبر از موفقیت های چشم گیر انجمن در سطح استان و کشور داده شد.

در این نشست رئیس کتابخانه های عمومی قروه از کسب رتبه برتر انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان در سطح کشور خبر داد و اظهار داشت: همچنین کسب رتبه برتر کتابدار ترویجی در سطح کشور برای سومین سال متوالی توسط کتابدار نمونه شهرستان قروه «زیبا عبدالملکی» در کنار کسب مقام اول کشوری صفحه اینستاگرام این کتابدار از دیگر موفقیت های نهاد کتابخانه های قروه است.

به گفته «جواد عباسی» دیگر موفقیت های این نهاد فرهنگی شامل رتبه برتر کتابداران نخبه توسط عوامل کتابخانه های عمومی شهرستان است که تمامی این امتیازات از تلاش و همکاری برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی نشئت می گیرد.

او در ادامه به پرداخت حق السهم نیم درصد شهرداری ها اشاره کرد و افزود: متأسفانه این مسئله حل نمی شود و همچنان شهرداری ها همکاری ندارند و در حالی که پرداخت نیم درصد توسط شهرداری ها به حساب کتابخانه های عمومی در قانون صراحتاً به آن اشاره شده است.

«عباسی» تصریح کرد که شهرداری قروه پیش از این به خوبی نیم درصد خود را پرداخت می کرد اما مدتی است این مقوله را جدی نمی گیرد.

فرماندار قروه هم در این نشست با بیان اینکه امروزه هیچ چیزی جای کتاب را نمی گیرد از شهرداری قروه خواست که نیم درصد کتابخانه ها را پرداخت کند و در حوزه فرهنگی نباید کوتاهی کرد.

«حسین الماسی» همچنین خطاب به شهردار قلعه تأکید کرد که عملیات ساخت و ساز کتابخانه ناحیه قلعه پیگیری و انجام شود و طوری نباشد که تنها به یک کلنگ زنی خاتمه یابد.

در این نشست به روال همیشگی بخش «معرفی کتاب» توسط اعضای انجمن با معرفی کتاب «واقع نگری» اثر نویسنده سوئدی «هانس رُزلینگ» با ترجمه «علی کاظمیان» صورت گرفت.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن