اخبارخارجی

کشتار مسلمانان در آسام هند خشم جهان اسلام را برانگیخت

آوای سنت : انتشار فیلم‌هایی از کشتار مسلمانان در ایالت آسام هند در شبکه‌های اجتماعی خشم مسلمانان را برانگیخت.
پلیس هند با همکاری افرادی از حزب «هندوسی» حزب حاکم هند به شهر «دیسپور» پایتخت ایالت آسام حمله کرده و با آتش زدن مساجد و خانه‌های این روستا سه مسلمان را به قتل رساندند.

این اقدام به بهانه مخالفت این مسلمانان به ترک خانه‌های خود که ۵۰ سال پیش بر اساس قانون ساخته شده، رخ داده است.

انتشار عکس‌ها و فیلم‌های ویدئویی از این واقعه در شبکه‌های اجتماعی که حاکی از پریدن یک عکاس خبری  و چند سرباز بر روی جسد فرد مسلمان بود، واکنش کاربران را در پی داشت و باردیگر رسانه‌ها و جوامع اسلامی را متوجه رنج‌های مسلمانان ایالت آسام کرد.

شرح ماجرا
اصل این مسئله به اخراج ۸۰۰ خانواده از کشاورزان مسلمان که از دهه هفتاد قرن گذشته در منطقه «درانگ» در ایالت آسام زندگی می‌کردند، به این بهانه این منطقه جزء زمین‌های دولتی است، باز می‌گردد.

این مسلمانان با مراجعه به دادگاه عالی هند، آمادگی خود را برای انتقال به مکان دیگری ظرف چند روز آینده اعلام کردند اما ناگهان صبح روز ۲۵ سپتامبر با حمله ۱۵۰۰ سرباز و پلیس به همراه ۱۴ جرثقیل رو به رو شدند که خانه‌های آنها، دو مسجد و یک مدرسه دینی را تخریب کردند.

این اقدام اعتراض مسلمانان را به دنبال داشت که در پی آن سربازان هندی با تیراندازی به سمت معترضان دو مرد و یک کودک را به قتل رسانده و ۲۰ نفر را مجروح کردند.

هم اکنون خانواده‌های مسلمان  در موسم بارش باران در فضای باز ساحل رودخانه زندگی می‌کنند و این در حالیست که ۶ روستای دیگر در این منطقه نیز با اقدامی مشابه رو به رو بوده‌اند.

سانسور خبری رسانه‌های هندی

شبکه‌های خبری در هند با نادیده گرفتن این واقعه و یا حذف سریع اخبار آن تلاش کردند، مانع اطلاع رسانه‌های جهانی از این رخداد و تحت فشار قرار گرفتن حکومت هند برای تشکیل کمیته تحقیق و مجازات خاطیان شوند و اگر این تصاویر در شبکه‌های اجتماعی منتشر نمی‌شد، احدی از این واقعه مطلع نمی‌گردید.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن