اخبارخارجی

کمپین تحریم خرمای اسرائیلی در ماه رمضان راه اندازی شد

آوای سنت : فعالان همبستگی با فلسطین به مناسبت ماه رمضان کمپین خرمای اسرائیلی را با هشتگ «قاطعوا_التمور_ اسرائیلیه» به راه انداختند.

به نقل از arabicpost، فعالان همبستگی با فلسطین به مناسبت ماه مبارک رمضان کمپین تحریم جهانی خرمای اسرائیلی را با شعار«با طعم آپارتاید افطار نکنید» و هشتگ ««قاطعوا-التمور_ اسرائیلیه» (تحریم کنید_ خرمای_ اسرائیلی) را به راه انداختند.

این کمپین هشدار داد که شرکت‌های اسرائیلی محصولات خود را از خرمای کشت شده در شهرک های صهیونیستی در سرزمین‌های فلسطینی بازاریابی می کنند.

همچنین تجارت خرمای اسرائیل به توسعه پروژه‌های کشاورزی کمک می کند، این درحالی است که به محصولات فلسطین از جمله خرما آسیب می رساند. زیرا صدها خانواده فلسطینی برای درآمد خود وابسته به فروش خرماهایی هستند که به خارج از جمله اریحا و منطقه الاغوار صادر می شود.

برهمین اساس، اقلیت فلسطینی در تعدادی از کشورهای جهان با این کمپین همراهی کردند و خواستار حمایت از محصولات فلسطینی برای کمک و حمایت از کشاورزان فلسطینی شدند.

در سال‌های گذشته، مقامات اشغالگر بارها صادرات محصولات فلسطینی از جمله خرما را ممنوع کردند و محصولات خود را به جای محصولات فلسطینی معرفی و به بازار عرضه کردند.

اما امسال باوجود چالش‌ها و محدودهای اعمال شده برای فلسطینی‌ها، آنها توانستند خرمای خود را به خارج از کشور صادر کنند.

سخنگوی شرکت فلسطینی «حصاد» در زمینه خرما گفت: این شرکت توانسته است همه محصول خرمای امسال را در خارج به ویژه بازار اروپا بفروشد.

کمپین تحریم خرما اسرائیلی در ماه رمضان در آمریکا با واکنش مواجه شد. سازمان « مسلمانان آمریکا برای فلسطین»( AMP) و اقلیت‌های عربی و فلسطینی در آگاهی سازی نسبت به خرید نکردن خرمای اسرائیلی از بازارهای آمریکا نقش داشتند.

سازمان مسلمانان آمریکا برای فلسطین هشدار داد که بیشتر خرماهای اسرائیلی به عنوان محصولات فلسطینی به بازار عرضه می شود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن