اخبارخارجی

کمپین تحریم یک فیلم در کویت

آوای سنت :کویت خواستار تحریم فیلمی با بازی یک نظامی سابق اسرائیلی شد.

توئیترهای کویتی همزمان با اکران فیلم “جنایت در نیل” در سینماهای بین المللی کمپینی را برای تحریم فیلم راه اندازی کردند. زیرا قهرمان این فیلم گال گدوت است.وی قبلاً در ارتش اشغالگر اسرائیل خدمت کرده بود.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت،افکار عمومی در کویت و کشورهای عربی خشم خود را از انتخاب گدوت ابراز کردند، به ویژه که او خواستار کشتار بیشتر کودکان غزه در جریان تجاوز سال ۲۰۱۴ شد.

جنبش بایکوت رژیم اشغالگر اسرائیل در کویت خواستار ممنوعیت نمایش این فیلم شد و متعجب بود که چرا علیرغم تصمیم قبلی وزیران مبنی بر ممنوعیت فیلم قبلی همان بازیگر، اجازه نمایش این فیلم داده شد.

اکانت «هیئت قدس ۲۰۲۲» اتحادیه ملی دانشجویان کویت نیز در «توئیتر» خواستار ممنوعیت نمایش این فیلم در سینماهای کویت شد.

کمپانی دیزنی با سرباز سابق ارتش اشغالگر قرارداد بست تا در فیلم سفید برفی نیز که فیلمبرداری آن از سال ۲۰۲۲ آغاز می شود، نقش اصلی را ایفا کند.

این کمپین در کویت چند روز پس از آن صورت گرفت که جانان الشهاب مخترع کویتی پس از اعلام رویدادی برای بزرگداشت روز ملی اسرائیل با حضور رئیس جمهور در نمایشگاه اکسپو۲۰۲۰،از شرکت در این نمایشگاه انصراف داد

محمد العوادی، تنیسور ۱۴ ساله کویتی نیز در ۲۲ ژانویه به محض اطلاع از رویارویی با یک بازیکن اسرائیلی از ادامه حضور در مسابقات بین المللی دبی کناره گیری کرد.

در ماه مه گذشته، مجلس ملی کویت به اتفاق آرا قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر اسرائیل ممنوع است.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن