اخبارخارجی

کمپین «حجاب حق ماست» در صدر شبکه های اجتماعی هند

آوای سنت : کمپین «حجاب حق ماست» پس از تصمیم مقامات هند مبنی بر جلوگیری از ورود زنان محجبه به کلاس های درس در این کشور به راه افتاد.

به نقل از .noonpresse، پس از تصمیم ممنوعیت ورود زنان محجبه به کلاس های درس در برخی از مناطق هند، کمپین «حجاب حق ماست» در صدر شبکه های اجتماعی در این کشور قرار گرفت.

آراگا گنانیندرا، وزیر کوشر کارناتاکا(جنوب هند) گفت: باید دین از آموزش دور بماند و داشتن حجاب در مدارس برای دانش آموزان دختر ممنوع است.

برهمین اساس، جنجال بزرگی در این ایالت درباره پوشش زنان مسلمان محجبه در نهادهای آموزشی به راه افتاد و هشتگ «حجاب حق ماست» برای همبستگی با دانشجویان محجبه که از تصمیم جلوگیری از ورود آنها به کلاس های درس به دلیل حجاب خسارت دیدند، به راه افتاد. فعالان اجتماعی از مقامات هندی خواستند تا نظر خود را در این باره تغییر دهند.

ساندیپ سوراو، سیاستمدار هندی در توئیت خود نوشت: از تبعیض علیه دختران با حجاب دست بردارید، باید حق دین، حق استقلال، آموزش زنان که در قانون اساسی آمده است، تضمین شود. باید مدیریت کالج دولتی اودپی و دانشکده دولتی کنداپورا مجازات شوند.

وی در توئیت خود همبستگی با جنبش حجاب حق ماست را اعلام کرد.

ریم سلیم این تصمیم را محکوم کرد و نوشت: همه مردم در پوشیدن لباس خود آزاد هستند اما به جز محجبه ها. این دنیای پیش پا افتاده است که با پارچه دشمنی می کند.

حذیفه عزام نیز در توئیتی نوشت: برداشتن حجاب مشروط به ورود به دانشگاه و ساختمان دانشکده ها و شرکت در امتحانات در هند شده است. حجاب خود را بردار یا آینده نداری.  خود را با حجاب زیبا کنید. درها بدون تو بسته است. آن را بردار وبرای تو دلایل آسان می شود. خدایا این وضعیت ماست و برتو پوشیده نیست.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن