اخبارخارجی

گزارش مجله نیوزویک از نتیجه ترک الکل یک جوان آمریکایی

نتایج شگفت انگیز است

آوای سنت : جوان آمریکایی پس از ترک الکل،داده های خواب خود را به اشتراک گذاشت…

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت مجله نیوزویک گزارش قابل توجهی درمورد یک جوان آمریکایی منتشرکردکه داده های خواب خود را قبل و بعد از ترک الکل به اشتراک گذاشت،نتایج شگفت انگیز بود.

آقای”برودی های” نوشیدن الکل را ۵ ماه پیش ترک کرد ومی گوید که از آن زمان به بعداحساس می کندکه انگار وارد یک زندگی کاملاً جدیدشده است،شفافیت ذهنش از همیشه واضح تر است واز یک تشویش دائمی ذهنی بیرون آمده است.

این مجله می گویدکه او معمولاً یک یا دو بار در روز الکل می‌نوشید،علاوه براین که هراز چندگاه با دوستانش پرخوری می‌کرد،بلافاصله پس ازتولد ۲۸ سالگی،او تصمیم گرفت نوشیدن الکل راترک کند و درعرض چند هفته متوجه شد که خوابش بسیار بهبود یافته است،او برای مستندسازی این موضوع ، از یک برنامه خواب درساعت اپل خود استفاده کردکه به او امکان داد تا وضعیت خواب خود را که درعرض ۵ ماه بهبود یافت ردیابی کند.

او می گوید ضربان قلب او هنگام خواب به طورمتوسط ​​۶۵ ضربه دردقیقه(bpm) بود و این درحالی است که میانگین تغییرضربان قلب (HRV) هنگام نوشیدن الکل ۵۵ میلی متردرثانیه بود.پس ازکنارگذاشتن الکل،میانگین ضربان قلب اودرهنگام خواب به ۵۶ ضربه دردقیقه ومیانگین تغییرضربان قلب به ۶۷ میلی متردرثانیه رسید.این مجله اشاره کرد که این اقدامات نه تنها بینشی درمورد کیفیت خواب های ارائه می دهد،بلکه سلامت عمومی وسطح تناسب اندام او را نیزآشکار می کند.

درمورد ضربان قلب درهنگام خواب،کاهش آن با بهبود سلامت آن و به طور کلی سلامت عروق خونی همراه است،اما ممکن است برخواب فردنیزتأثیر بگذارد.طبق گفته بنیادخواب،ضربان قلب بالاتربا خواب طولانی تر وخواب باکیفیت پایین ترهمراه است.مقادیربالاتر تغییر ضربان قلب با فیزیولوژی جوان تر،کیفیت خواب بهترواسترس روانی کمترمرتبط است.

های اززمان ترک الکل،متوجه کاهش ۱۶ درصدی ضربان قلب درهنگام خواب وافزایش ۲۲ درصدی درتغییرات ضربان قلب شده است.

اصل خبر را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن