اخبارخارجی

گزارش گاردین از تغییر تعطیلی آخر هفته در امارات

آوای سنت : گاردین تغییر تعطیلات جمعه در امارات را تحسین کرد.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ،روزنامه بریتانیایی گاردین گزارشی در مورد تغییر امارات تعطیلات جمعه از دسامبر گذشته منتشر کرد که در آن اعلام شد برخی شرکت های خصوصی مانند سایر کشورهای حوزه خلیج فارس، سیستم تعطیلات جمعه را ادامه دادند.

به گزارش این روزنامه، کسب‌وکارها از هم جدا شده‌اند و برخی به سمت تعطیلات آخر هفته به سبک غربی رفته‌اند.

این روزنامه چنین نوشت که مردم در حال تلفیق کار و نماز جمعه هستند، زیرا کشور در روزهای شنبه و یکشنبه به تعطیلات آخر هفته می رود.

این روزنامه گزارش داد که کارمندان و بچه های مدرسه در اولین جمعه ای که در آن سیستم تعطیلات هفتگی جدید در امارات اجرا شد، بین محل کار، مطالعه و نماز جمعه دویدند.

این روزنامه افزود مساجد شلوغ به نظر می رسید، زیرا نمازگزاران طبق معمول با سجاده های نماز وارد شدند،و بسیاری از آنها بعداً به دفاتر کار خود بازگشتند.

وی تصریح کرد: نظرسنجی انجام شده توسط شرکت «مرسر» در حوزه منابع انسانی نشان می‌دهد که از ۱۹۵ شرکت مورد بررسی، تنها ۲۳ درصد آنها در روز جمعه بعد از نماز آماده کار هستند و بیش از نیمی از آنها تعطیلات آخر هفته را در روزهای شنبه و یکشنبه خواهند پذیرفت.

نظرسنجی مرسر نشان داد که نزدیک به یک سوم شرکت ها نگران تأثیر عدم هماهنگی با سایر کشورهای منطقه هستند.

این روزنامه به نقل از ریچل کینگ بریتانیایی ۲۷ ساله – که در زمینه پذیرش مهمان  کار می کند و به مدت ۶ ماه در دبی زندگی کرده است نوشت او ترجیح می دهد تعطیلات آخر هفته را در روز جمعه داشته باشد،وی افزود این روزی است که همه آنها می شناسند و دوست دارندو طی آن به مکان های باز خاصی می روند و کارهای دیگری انجام می دهند.

این روزنامه گفت که امارات متحده عربی در دسامبر گذشته تغییر ناگهانی آخر هفته را اعلام کرد، زیرا در تجارت بین المللی با دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس به ویژه عربستان سعودی در حال رقابت است.

به گفته گاردین ،موضوع اصلی بحث در رسانه های اجتماعی بود و یکی از کاربران توییتر این گونه گلایه کرد: احساس می کنم خیلی اشتباه است، بدن و ذهن من کاملاً با تعطیلات جمعه سازگار شده است، فکر می کنم امروز طولانی خواهد بود و مبارزه سخت.

این روزنامه گزارش داد که امارت شارجه(همسایه دبی) راه حل ساده تری  پیدا کرده است،زیرا شارجه روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه را به عنوان تعطیلات آخر هفته مشخص می کند.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن