اخبارخارجی

یورش هزاران صهیونیست به رهبری وزرا و اعضای کنست به مسجد الاقصی

آوای سنت : اداره اوقاف اسلامی فلسطین در شهر قدس اشغالی اعلام کرد: هزاران شهرک نشین صهیونیستی به صحن‌های مسجد الاقصی یورش بردند.

به نقل عربی ۲۱، مسجد الاقصی و مناطق اطراف آن همزمان با آغاز راهپیمایی پرچم رژیم صهیونیستی شاهد تنش شدید شده است. ۹۲۳ شهرک نشین صهیونیستی  (پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲) و ۳۳۹ افراط گر صهیونیستی دیگر ظهر دیروز به صورت گروه گروه که وزیران رژیم صهیونیستی و اعضای کنست آنها را رهبری می کردند، به مسجد الاقصی یورش بردند، براساس این آمار، تعداد حمله کنندگان به مسجد الاقصی به یک هزار و ۲۹۵ می رسد.

اداره اوقاف فلسطین در بیانیه ی اعلام کرد: «اسحاق واسرلاو» وزیرالنقب و الجلیل و همسرش و «ایتمار بن غفیر» وزیر امنیت داخلی در میان حمله کنندگان به مسجدالاقصی بودند.

اداره اوقاف اعلام کرد: صهیونیست‌ها گشت و گذارهای خود را در صحن‌های مسجد الاقصی انجام دادند و درباره معبد موهوم و ساختگی ادعاهایی را مطرح کردند. قبل از ترک صحن ضلع باب السلسله، مراسم تلمودی را در منطقه باب الرحمه و جلوی قبه الصخره انجام دادند.

در این بیانیه آمده است: تعدادی از اعضای کنست به طور جمعی در صحن‌های مسجد الاقصی «سرود اسرائیلی طهتکفیا» را سردادند. شهرک نشینان نیز بالن‌هایی به رنگ پرچم رژیم صهیونیستی را بر فراز مسجد الاقصی به پرواز درآوردند.

خبرگزاری فلسطینی وفا نیز گزارش داد: نظامیان صهیونیستی در ساعت‌های اولیه صبح دیروز ، مصلای قبلی در مسجد الاقصی را بستند و نیروهای خود را در صحن‌ها برای ایجاد امنیت صهیونیست‌ها مستقر کردند.

در این گزارش آمده است: پلیس اسرائیل ساعت ۷:۰۰ باب المغاربه را روی صدها شهرک نشین برای یورش به مسجد الاقصی گشود و تدابیرخود را در قدس تشدید کرد. همچنین از ورود جوانان به مسجد الاقصی برای ادای نماز صبح جلوگیری کرد.

وحی فتوح، رئیس مجلس ملی فلسطین گفت: مسئول پیامدهای راهپیمایی پرچم، رژیم صهیونیستی است .این رژیم تدابیر نژادپرستانه ای را علیه فلسطینی ها در شهر قدس اتخاذ کرده است.

تنش در شهر قدس شرقی به دلیل آمادگی امنیتی صهیونیست‌ها به منظور برپایی راهپیمایی پرچم که گروه‌های راست افراطی اسرائیل برگزار می کند، افزایش یافته است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن