اخبارخارجی

یک دختر فلسطینی سپر انسانی نظامیان صهیونیست

آوای سنت : جنبش جهانی دفاع از کودکان خبر داد :اسرائیل از یک دختر فلسطینی در جنین به عنوان سپر انسانی استفاده کرد .

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ،جنبش جهانی دفاع از کودکان گفت: نظامیان اشغالگر اسرائیل در حمله به اردوگاه جنین از یک دختر فلسطینی به عنوان سپر انسانی استفاده کردند.

این جنبش در بیانیه‌ای تصریح کرد که نظامیان رژیم اشغالگراسرائیل، دختر ۱۶ ساله‌ای به نام عهد مرعب، اهل محله الهدف در جنین را مجبور کردند تا در میان تیراندازی شدید بین نظامیان اسرائیلی و سربازان مقاومت،حدود دو ساعت در مقابل خودروی نظامیان اسرائیل بایستد.

این جنبش گزارش داد که نوجوان فلسطینی تمام مدت از شدت ترس گریه می کرد،درحالیکه  سربازان اشغالگر در داخل خودروی خود پناه گرفتند و از او خواستند جلوی خودرو بماند.

این دختر افزود: یکی از سربازان از پنجره کوچک خودروی نظامی به او ‌گفت: جای خودت بمان و تکان نخور،او گفت تا زمانی که با برادرت محمود که تحت تعقیب آنها بود خداحافظی نکنی،خودت و سایه ات تروریست هستید.

عهد مرعب می گوید: نیروهای اشغالگر پس از دو ساعت درگیری و دستگیری برادرش محمود از محله عقب نشینی کردند. او نیز به بیمارستانی در جنین منتقل شد و به دلیل استرس شدید و کمبود شدید اکسیژن، تحت درمان قرار گرفت.

جنبش جهانی دفاع از کودکان می‌گویداسناد موثقی در اختیار دارد که نظامیان اسرائیل از سال ۲۰۰۰ تا کنون حداقل از ۲۶ کودک فلسطینی به عنوان سپر انسانی استفاده کردند.

این جنبش خاطرنشان می کند که قوانین بین المللی با صراحت کامل،استفاده از غیرنظامیان را به عنوان سپر انسانی یا مجبور کردن آنها به ارائه کمک مستقیم به عملیات نظامی یا استفاده از آنها برای محافظت از نیروهای مسلح یا استفاده به عنوان اهداف در برابر حملات را ممنوع کرده است،این عمل همچنین بر اساس حکم دادگاه عالی اسرائیل در سال ۲۰۰۵ نیز ممنوع است.

ماه گذشته جنبش جهانی دفاع از کودکان در صفحه فیسبوک خود اعلام کرد که نیروهای اشغالگر اسرائیل در سال جاری تاکنون ۶ کودک را به قتل رسانده‌اند که ۳ نفر آنها اهل جنین هستند.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن