اخبارداخلی

۱۰ هزار میلیارد ریال برای طرح آبرسانی به سیستان و بلوچستان اختصاص یافت

آوای سنت : وزیر نیرو با اشاره به سرعت مناسب اجرای پروژه‌های اضطراری تامین آب آشامیدنی در سیستان و بلوچستان و پیشرفت طرح‌ها طبق برنامه زمان‌بندی گفت: برای تکمیل پروژه‌های جهاد آبرسانی این استان نیز ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار ویژه اختصاص می‌یابد.

علی اکبر محرابیان روز چهارشنبه (۲۵ بهمن) در جلسه جمع بندی بازدید از طرحهای آبرسانی به سیستان و بلوچستان که با حضور استاندار و مدیران استانی و کشوری صنعت آب برگزار شد، بر لزوم هماهنگی دستگاه‌ها و اجرای طرح‌ها طبق زمان‌بندی انجام شده در فرآیند اجرای پروژه های اضطراری تامین آب آشامیدنی زاهدان و منطقه سیستان تاکید کرد.

وی با اشاره به حجم آب قابل تامین و طراحی آب‌شیرین‌کن به میزان ۱۰۰ هزار مترمکعب در شبانه روز، بیان کرد: فرآیند ساخت این آب‌شیرین‌کن در کمتر از پنج ماه گذشته با سرعت بسیار خوبی آغاز شده و باید در ابتدای سال آینده به طور کامل در مدار فعالیت قرار گیرد.

وزیر نیرو در ارتباط با فرآیند ساخت و بهره‌برداری از این آب شیرین کن اظهار کرد: تکمیل و بهره‌برداری از پروژه آب شیرین کن به عنوان زنجیره‌های تکمیلی تامین آب آشامیدنی سیستان و بلوچستان از اهمیت بالایی برخوردار است و با توجه به تامین اعتبار و حمایت‌های صورت گرفته در مدت کوتاهی به نتیجه رسیده است.

وی با اشاره به اجرا و تکمیل مجموعه طرح‌های آب سیستان و بلوچستان و برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت وزارت نیرو در این استان گفت: یکی از طرح‌های مهم برای تامین آب آشامیدنی پایدار در این استان، انتقال آب از دریاست که با تکمیل و تامین آب سیستان از دریای عمان، این تاسیسات جمع‌آوری و در صورت لزوم به سایر نقاط، به منظور تامین آب آشامیدنی منتقل می شود.

به گزارش ایسنا به نقل آب و فاضلاب استان، محرابیان با اشاره به لزوم تزریق منابع مالی ویژه برای تکمیل پروژه های جهاد آبرسانی در سیستان و بلوچستان گفت: از منابع مالی جدیدی که توسط دولت به طرح‌های جهاد آبرسانی کشور اختصاص می‌یابد، ۱۰ هزار میلیارد ریال به صورت ویژه برای تکمیل پروژه‌های آبرسانی سیستان و بلوچستان در نظر گرفته می‌شود تا در موعد مقرر امکان تکمیل پروژه‌های آبرسانی در این استان فراهم شود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن