اخبارداخلی

۱۸۹ دانش‌آموز ابتدایی در کردستان متقاضی جهش تحصیلی هستند

آوای سنت : رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان گفت: برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ تعداد ۱۸۹ دانش آموز مقطع ابتدایی استان، متقاضی جهش تحصیلی شدند.

طالب محمدی اظهار کرد: این تعداد دانش‌آموز متقاضی جهش، در آزمون تست هوش شرکت کردند که ۵۹ نفر صلاحیت شرکت در آزمون ارتقای پایه را کسب و ۱۳۰ دانش آموز نیز حد نصاب لازم را کسب نکردند.

وی با اشاره به اینکه ارزیابی دانش آموزان متقاضی جهش توسط افراد مجرب ومتخصص انجام شد، افزود: سه پایگاه تخصصی در شهرستان‌های سنندج، قروه و سقز برای اجرای برنامه جهش در استان اختصاص یافت.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان ادامه داد: دانش‌آموزانی که موفق به گذراندن ارزیابی هوش شدند در آزمون تحصیلی پایه مورد نظر شرکت می کنند واگر در همه دروس نمره قبولی را کسب کنند، یک پایه تحصیلی را گذرانده وبه پایه بالاتر می روند.

به گفته وی ارزیابی دانش آموزان متقاضی جهش از پایه‌های اول به سوم، دوم به چهارم، سوم به پنجم وچهارم به ششم انجام شد.

محمدی افزود: در این برنامه به دانش آموزان اجازه داده می شود با رعایت اصل مساوات در آموزش و با توجه به استعداد خود برنامه‌های درسی و آموزشی را با سرعت بیشتر از معمول در سنین پایین‌تر طی کنند.

وی یادآور شد: جهش تحصیلی فرآیندی است که باید همه جانبه به آن نگریست و خانواده‌ها علاوه بر هوش و استعداد فرزندان خود، باید توانایی‌های فردی، اجتماعی و روحیات آنان را هم در نظر بگیرند و با آگاهی کامل تصمیم‌گیری کنند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان در ادامه با اشاره به آمارشرکت کنندگان در آزمون جهش تحصیلی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ گفت: ۲۲۴ دانش آموز متقاضی جهش در آزمون هوش شرکت کرده و ۱۳۰ نفر از آنان حد نصاب لازم را کسب کردند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن