اخبارداخلی

۶هزار کردستانی پیش‌ثبت‌نام حج عمره انجام دادند

آوای سنت : مدیرکل حج و زیارت استان کردستان گفت: امسال ۶ هزار نفر کردستانی پیش‌ ثبت‌نام حج عمره انجام داده‌اند که با اعزام یکهزار نفر، مجدد ۵ هزار نفر دیگر باقی خواهند ماند که اعزام آنان بستگی به سهمیه‌های ابلاغی خواهد داشت.

کاوه شیرزادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج در پاسخ به این سؤال با توجه به اینکه پروازهای عمره ۱۳ تا ۱۷ دیماه لغو شد، آیا تصمیم جدیدی برای برقراری مجدد گرفته نشده و دستورالعملی به استان‌ها ابلاغ نکرده‌اند، اظهار داشت: در صورت برقراری پروازها، در نخستین اعزام ۹۴۵ نفر کردستانی در قالب ۷ کاروان از شهرستان‌های مریوان، دهگلان، کامیاران، سقز، بانه و دو کاروران نیز از سنندج عازم سرزمین وحی خواهند شد.

مدیرکل حج و زیارت استان کردستان با بیان اینکه تعداد افراد کاروان‌ها متفاوت و ۱۳۰، ۱۴۰ و ۱۶۰ نفره هستند، افزود: این کاروان‌ها قرار بود ۱۳، ۱۴ و ۱۵ دی ماه اعزام شوند که به‌دلیل عدم دریافت مجوزهای پروازی توسط شرکت هواپیمایی، تمام پروازهای عمره کشور از جمله کردستان لغو شد.

وی اعلام کرد: ۹۰ نفر کردستانی هم در قالب یک کاوران دیگر ۳۰ بهمن ماه امسال اعزام خواهند شد.

شیرزادی در پاسخ به این سؤال که در صورت اعزام این نفرات آیا افراد دیگر پشت نوبتی برای اعزام به سرزمین وحی داریم، تصریح کرد: بله، امسال ۶ هزار نفر کردستانی پیش‌ ثبت‌نام حج عمره انجام داده‌اند که با اعزام یکهزار نفر، مجدد ۵ هزار نفر دیگر باقی خواهند ماند که اعزام آنان بستگی به سهمیه‌های ابلاغی خواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: امسال برای مرحله نخست سهمیه اعزامی کل کشور به سرزمین وحی ۶۰ هزار نفر بوده که از این تعداد یکهزار و ۳۳ نفر آن مربوط به استان کردستان بوده که در میان استان‌های غرب کشور بیشترین سهمیه هم بوده است.

مدیرکل حج و زیارت استان کردستان عنوان کرد: سهمیه اختصاص داده شده به کردستان بیشتر از استان‌های آذربایجان غربی، کرمانشاه و همدان بوده تا جائی‌که سهمیه آنان نصف این استان بوده است.

شیرزادی در پاسخ به این سؤال که آیا امکان دارد بعد از این مرحله نخست نیز مجددا سهمیه اعزام به استان اختصاص یابد، توضیح داد: فعلاً مشخص نیست، شاید همین ۶۰ هزار نفر از کشور به سرزمین وحی اعزام شوند، شاید هم اعزام دیگر صورت بگیرد و سهمیه جدید به کردستان اختصاص یابد.

به گزارش تسنیم؛ ایستگاه پروازی زائران کردستان فرودگاه امام خمینی(ره) است. استان‌های غرب کشور از جمله کردستان، کرمانشاه‌ و همدان ایستگاه پروازی نداشته و باید از طریق تهران اعزام شوند.

مدت زمان سفر ۱۰ روز شامل پنج روز در مکه و پنج روز در مدینه است. هزینه این سفر معنوی متناسب با کیفیت هتل و محل اسکان متغیر و در ۱۰ گروه قیمتی مختلف در نظر گرفته شده است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن