اخبارخارجی

بسته خبری چند خبر آوای سنت

اخبار کوتاه از منطقه و جهان

آوای سنت : بسته خبری چند خبر سایت آوای سنت حاوی مهم ترین اخبار منطقه و جهان است.

استفاده از دستبندهای هوشمند در مراسم حج

عربستان سعودی روز چهارشنبه اجرای طرح دستبند هوشمند حجاج موسوم به «نسک» را که هدف از آن ارائه خدمات پیشرفته فنی به زائران خانه خداست، آغاز کرد.

روزنامه الشرق الاوسط در این باره نوشت: انتظار می رود به عنوان نسخه آزمایشی، پنج هزار دستبند هوشمند بین زائران توزیع شود.

دراین پروژه به زائران خدماتی نظیر ارائه اطلاعات کامل در مورد زائر، وضعیت سلامتی او در خصوص واکسیناسیون و ایمنی در برابر کرونا و همچنین اندازه گیری میزان اکسیژن خون، خدمات درخواست کمک امنیتی و فوریت های پزشکی ارائه می شود.

این طرح را سازمات داده ها و هوش مصنوعی «سدایا» در عربستان و برنامه خدمت به میهمانان الرحمن با مشارکت شرکت stc راه اندازی کرده است.

درخواست فرانسه از شهروندانش برای ترک افغانستان

مقامات فرانسه از تمام شهروندان مقیم در افغانستان خواستند به دلیل وضعیت امنیتی و آنچه انتظارش در آینده نزدیک می‌رود این کشور را ترک کنند.

، پس از اقدام چین در خارج کردن شماری از شهروندان خود از افغانستان، سفارت فرانسه در کابل از شهروندان خود در افغانستان خواست این کشور را ترک کنند.

در بیانیه سفارت فرانسه در کابل آمده است: از تمام شهروندان مستقر در افغانستان می‌خواهیم این کشور را ترک کنند و پاریس یک پرواز ویژه در ۱۷ ژوئیه از کابل ترتیب خواهد داد تا کل اتباع فرانسوی به کشور بازگردند.

در ادامه این بیانیه آمده است: این پرواز رایگان بوده و راس ساعت ۰۸:۰۵ کابل را به مقصد فرودگاه شارل دوگل ترک می‌کند. تمام شهروندان باید با این پرواز فورا افغانستان را ترک کنند.

سخنان وزیر جنگ اسرائیل درباره توان هسته ای ایران

وزیر دفاع اسرائیل در راستای سیاست ایران هراسی گفت که آن‌ها باید خودشان را برای یک ایران هسته‌ای آماده کنند.

وی در ادامه ادعا‌های خود گفت: در برابر بزرگترین تهدید، یعنی مجهز شدن ایران به تسلیحات هسته ای، ما هیچ چاره‌ای نداریم جز اینکه به ظرفیت انسانی خود اتکا و ظرفیت‌ها و برنامه هایمان را نیز برای آن، آماده کنیم.

گانتس همچنین از دولت خواست تا به سرویس‌های امنیتی رژیم صهیونیستی اجازه حفظ آنچه را “برتری نظامی اسرائیل” توصیف کرد بدهد.

ممنوعیت فروش خودروهای بنزینی در اروپا از سال ۲۰۳۵

فروش خودروهای بنزینی و گازوئیلی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا از سال ۲۰۳۵ ممنوع می شود.

کمیسیون اروپا روز چهارشنبه از ارائه طرحی زیست محیطی خبر داد که بر پایه آن فروش خودروهای بنزینی و دیزلی در تمامی کشور‌های عضو این اتحادیه از سال ۲۰۳۵ ممنوع می‌شود.

البته طرح پیشنهادی کمیسیون اروپا باید پس از بحث و بررسی لازم به تصویب کشورهای عضو اتحادیه و پارلمان اروپا برسد؛ روندی که ممکن است تا دو سال به طول بینجامد.

تداوم چند باره کاهش قیمت نفت

بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در سپتامبر ۵۹ سنت معادل ۰.۸ درصد کاهش یافت و به ۷۴ دلار و ۱۷ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در اوت ۶۲ سنت معادل ۰.۹ درصد کاهش یافت و به ۷۲ دلار و ۵۱ سنت در هر بشکه رسید.

هر دو شاخص روز چهارشنبه پس از انتشار خبری مبنی بر این که عربستان سعودی و امارات متحده عربی به توافقی دست یافته اند که راه را برای افزایش عرضه به بازار هموار می کند و روند رشد قیمتها را محدود خواهد کرد، بیش از دو درصد ریزش کردند.

آوتار ساندو، معامله گر ارشد کالا در شرکت فیلیپ فیوچرز در سنگاپور گفت: بازار هیچ گونه ریسک خطرناکی نمی کند. قیمتها بیش از حد بالا رفته اند بنابراین معامله گران ممکن است بخواهند پیش از نهایی شدن توافق مذکور، پولشان را خارج کنند.

مذاکرات میان اوپک و متحدانش اوایل ماه میلادی جاری بدنبال مخالفت امارات متحده عربی با پیشنهاد تمدید مدت محدودیت عرضه تا پایان سال ۲۰۲۲ بی نتیجه ماند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن