اخبارخارجی

درخواست واشنگتن از کشورهای عربی برای حفظ کانال های دیپلماتیک با لبنان

آوای سنت : واشنگتن از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس خواست روابط خود را با لبنان احیا کنند.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ، این دعوت آمریکایی ها پس از آن صورت گرفت که جورج قرداحی وزیر اطلاع رسانی لبنان تایید کرد که در پاسخ به درخواست نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان استعفا نمی دهد.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه گفت که کشورهای حوزه خلیج فارس باید روابط خود را با لبنان احیا کنند و کانال های دیپلماتیک را باز بگذارند.پرایس بر لزوم گفتگو بین دو طرف تاکید کرد و از بیروت خواست با شرکای خود همکاری کند.پرایس با تاکید بر اینکه گفتگو برای مردم لبنان مهم است نه فقط دیپلماسی، افزود: مردم لبنان برای مدت طولانی از سوء مدیریت، فساد و تورم رنج برده اند.

بیانیه پرایس پس از دیدار آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا با نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان در حاشیه اجلاس آب و هوا در گلاسکو منتشر شد.پیش از این، بلینکن گفته بود که ایالات متحده از لبنان در تلاش برای خروج از یک بحران اقتصادی تاریخی حمایت خواهد کرد.میقاتی پس از بیش از یک سال خلاء قدرت در تلاش برای دستیابی به ثبات سیاسی است.

هفته گذشته، عربستان سعودی سفیر خود در بیروت را احضار کرد و به سفیر لبنان در این کشور ۴۸ ساعت فرصت داد تا خاک این کشور را ترک کند، کویت و بحرین هم اقدام مشابهی انجام دادندو امارات نیز دیپلمات های خود رافراخواند.

روز پنج شنبه، میقاتی عزم خود را برای حل بحران با کشورهای حاشیه خلیج فارس جزم و طرحی را برای حل این بحران اعلام کرد که با رئیس جمهور میشل عون درباره اجرای آن توافق شده است.

میقاتی از وزیر اطلاعات لبنان خواست که منافع ملی و تحقق وجدان خود را در اولویت قرار دهد اما قرداحی پس از آن تاکید کرد که استعفا نمی دهد و موضعش تغییر نکرده است.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن