اخبارخارجی
موضوعات داغ

واکنش مقامات صهیونیستی به سخنان لاوروف

آوای سنت : چرا اسرائیل از اظهارات لاوروف وزیر امور خارجه روسیه درباره یهودیان عصبانی شد؟

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه درباره این دیدگاه که نازی‌ها در اوکراین حکومت نمی‌کنند، زیرا ولادیمیر زلنسکی یهودی است، گفت که ممکن است آدولف هیتلر ریشه یهودی داشته باشد.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ،لاوروف همچنین افزود: اندیشمندان یهود می‌گویند که سرسخت‌ترین یهودی‌ستیزان قاعدتاً در میان خود یهودیان هستند.

یایر لاپید، وزیر امور خارجه اسرائیل اظهارات لاوروف را یک بیانیه شرم آور و نابخشودنی توصیف کرد و گفت که اتهامات یهودی ستیزی توسط خود یهودیان، پست ترین سطح نژادپرستی است. او خواستار عذرخواهی لاوروف شد.وزارت خارجه روسیه در پاسخ گفت که اظهارات ضد تاریخی یایر لاپید تا حد زیادی مسیر مقامات این کشور را در حمایت از رژیم نئونازی در کیف توضیح می‌دهد.

اسرائیل با استناد به آزار و اذیت یهودیان توسط رژیم نازی در طول جنگ جهانی دوم، از سیاست توجیه تبعیض علیه فلسطینیان  سوء استفاده کرد.

طبق منطق اسرائیل، جنایات نازی ها علیه یهودیان در آن زمان به اسرائیل این حق را می داد که به هر قیمتی از جمله انکار حقوق مردمان دیگر و ماهیت نابرابر و تبعیض آمیز،به منافع خود دست یابد.

ما نباید فراموش کنیم که در دوران پیش از چند قطبی، زمانی که اتحاد جماهیر شوروی موجودیت ایالات متحده آمریکا را متعادل می کرد، صهیونیسم توسط سازمان ملل متحد به عنوان نوعی نژادپرستی و تبعیض نژادی به رسمیت شناخته شد. تنها پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی (یک هفته پس از انحلال رسمی آن) و در یک دوره کوتاه تاریخی تک قطبی، آمریکا،این دیدگاه را که می گوید اسرائیل دارای دیدگاه ایدئولوژیک است را رد کرد.

بنابراین، اسرائیل با انکار ماهیت نازی اوکراین تنها با ادعای یهودی بودن رئیس این کشور، از اصل اجازه و حق خود برای انجام هر کاری با مردمان دیگر بدون نازی خواندن این اقدامات دفاع می کند. زیرا هنگامی که جهان تشخیص داد که یهودیان می توانند خود نازی باشند، یک بار دیگر تشخیص داده می شود که دولت یهود نیز می تواند نازی باشد.

من فکر می‌کنم هیستری اسرائیل در مورد اظهارات وزیر خارجه روسیه دقیقاً به همین موضوع مربوط می‌شود،زیرا دوران مسامحه ای که ایالات متحده آمریکا در قبال هر نوع ظلم و ستم اسرائیل علیه سایر ملت‌ها تضمین می کند، رو به پایان است.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن