اخبارخارجی

تحولات جدید در مناسبات روسیه و کره شمالی

آوای سنت : آیا روسیه آماده نقض تحریم های سازمان ملل علیه کره شمالی است؟

گنادی پتروف تحت عنوان فوق در «نزاویسیمایا گازتا» درباره توافق برای تعمیق همکاری روسیه و کره شمالی نوشت، اما تا چه حد؟

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت،در این مقاله آمده است:خبرگزاری اصلی رسانه ای کره شمالی (KCNA) دو خبر منتشر کرده است.از این خبرها چنین برداشت می شود که روسیه و کره شمالی برای تقویت همکاری‌های دوجانبه بین خود تلاش می‌کنند.

دلایلی وجود دارد که به نظر می رسد روابط کره شمالی و روسیه در سال جاری تقویت خواهد شد.کره شمالی یکی از معدود کشورهای جهان است که به طور کامل از موضع روسیه در نبرد با اوکراین حمایت کرده است.

کره شمالی استقلال جمهوری خلق دونتسک و لوگانسک را به رسمیت شناخت. اوکراین هم در پاسخ، این اقدام کره شمالی،روابط دیپلماتیک خود را با این کشور قطع کرد.

علاوه بر این، نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد روسیه ممکن است سرسختانه از تحریم های ضد کره شمالی که توسط شورای امنیت سازمان ملل در سال ۲۰۱۷ اعمال شده است، پیروی نکند. تصویب این تحریم ها، قراردادهای منعقد شده از زمان شوروی در مورد پذیرش شهروندان کره برای کار در خاک روسیه را باطل کرد.

مارات حسنولین معاون نخست وزیر روسیه در اول اوت در مصاحبه با RPK بازار کار کره شمالی را بسیار جذاب توصیف کرد. چند روز پیش، دنیس پوشلین رهبر جمهوری خلق دونتسک،از برنامه های خود برای استخدام کارگران کره شمالی برای بازسازی دونباس خبر داد.

در همین راستا، کنستانتین آسمولوف، محقق برجسته انستیتوی خاور دور آکادمی علوم روسیه به “نزاویسیمایا گازتا” گفت فرصت هایی برای تقویت همکاری بین جمهوری دموکراتیک خلق کره و روسیه در حوزه اقتصادی با توجه به سطح متوسط ​​تجارت بین دو کشور و نیازهای کره شمالی، به دلیل تحریم ها وجود دارد

وی گفت: فرصت هایی برای از سرگیری روابط سیاسی وجود دارد که همچنان ممنوع است. در مورد کارگران کره شمالی نیز موضوع پیچیده تر است، موضوع بستگی به نحوه پایبندی به قوانین قدیمی در دوره جدید دارد.

اصل مطلب را اینجا بمانید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن