اهل سنت ایرانمناطق و پراکندگی
موضوعات داغ

آثار مثبت توجه رسانه ای به مشکلات سیستان و بلوچستان

گفتگوی اختصاصی آوای سنت با فعال بلوچ

آوای سنت: یک فعال اجتماعی اهل سنت هر تلاشی برای انعکاس مشکلات سیستان و بلوچستان در رسانه ها را زمینه ساز کاهش مشکلات در این منطقه دانست.

به گزارش آوای سنت، کریم بخش تمندانی در گفنگو با خبرنگار ما با اشاره به مظلومیت سیستان و بلوچستان در زمینه عقب ماندگی، کمبودهای فزاینده و درگیری مردم آن با بحران کرونا در شرایط کمبود امکانات بهداشتی، با تاکید بر انعکاس مظلومیت مردم و انتظار آنها برای انعکاس مشکلات شان از طریق رسانه گفت: مردم سیستان و بلوچستان انسانهای مهمان نوازی هستند، اما متاسفانه جبر روزگار آنها را به مسیر دشواری کشانده است. درج گزارشات متعدد درباره اوضاع و احوال روزهای مردم رنج کشیده این سرزمین در رسانه های اهل سنت که خود را با آلام و دردهای مردم سیستان و بلوچستان شریک می دانند، مسلما باعث دلگرمی ساکنین در این خطه از ایران زمین می شود.

تمندانی با اشاره به این مطلب که هر گونه اقدام مثبت برای کاهش مشکلات در سیستان و بلوچستان می تواند یک گام رو به جلو به نفع مردم آن باشد، افزود: شکی وجود ندارد که انعکاس هر مشکلی از طریق رسانه های مرتبط، تلنگری به مسئولان است تا نسبت به آنچه که در مناطق محروم جریان دارد بی تفاوت نمانده و طرح های بر زمین مانده و نیمه کاره را به سرانجام مطلوبی برسانند.

بنده اعتقاد دارم که اگر مسئولان وقت همت کافی بخرج داده و دلسوز کمبودها و امکانات بودند، امروز شرایط بغرنج در این استان پیوسته و دنباله دار نبود. برای جبران کاستی ها و برون رفت از وضعیت کنونی، زمان لازم است. دستیابی به پیشرفت و توسعه همت، عزم واراده عمومی می طلبد. مسئولین در دولت جدید فرصت می خواهند تا بازنگری کلی بعمل آورده و از طریق طرح های زودبازده و مدت دار وضعیت حال را به سر و سامان برسانند.
این فعال اجتماعی اهل سنت و نویسنده ساکن خاش، وضعیت فعلی حاکم در سیستان و بلوچستان را مقاومت یک ملت شریف در برابر مشکلات روز افزون خواند و اظهار داشت: این چنین دست خالی به جنگ مشکلات رفتن به معنای واقعی سخت و طاقت فرسا است و یک مسئول تا زمانی که درد را از نزدیک احساس نکند درک درستی از آن نخواهد داشت.

تامین آب شرب بهداشتی جزو اولین دغدغه مردم بویژه در روستاها است که امسال به دلیل خشکسالی و فراهم نبودن بسترهای مناسب سفره های زیر زمینی، زندگی عادی را برای مردم مختل ساخته است. نبود امکانات ممهی چون مهیا شدن امکان ادامه تحصیل برای فرزندان سیستان و بلوچستان جزو آرزوهای دست نیافتنی این مردم به حساب می آید که متاسفانه نبود بسترهای اشتغال نیز دلیلی برای روزمرگی زندگی مردم آن بشمار می رود.

تمندانی فاصله فیزیکی را تنها علت دوری مردم دردمند از یکدیگر خواند و عنوان نمود: خدای متعال انسان ها را یکسان و برابر آفریده است ودر قرآن کریم بر این مسئله تاکید می کند. به خوبی می توان فهمید صاحب نظران و قلم بدستان برای به تصویر کشیدن اخبار و وقایع مردم یک منطقه در نوار مرزی دور دست چه رسالات مهمی را بر عهده دارند.

  هنر بی بدیل قلم بدستان در نشان دادن سختی ها، دردها و رنج ها بیانگر این است که با کمک یکدیگر می توانیم از این ایام عبور کرده و آینده قابل قبولی را برای فرزندان مان مهیا سازیم. قلم بدستان و کسانی که آلامی را به رشته تحریر در می آورند، چشم و گوش بینا و شنوای مردم بشمار می روند. خصوصا آنکه فضای مجازی در زندگی مردم اجین شده و مردم مطالبی را جستجو می کنند که مرهم زخم هایشان بوده و آینده روشنی را مخاطبان ترسیم کنند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن