اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

آثار مخرب فرهنگ غربی بر بنیان خانواده ها

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت طبس مسینا، الگو برداری از دنیای به اصطلاح مدرن غربی را دلیل شیوع گمان بد در میان خانواده های مسلمان دانست.

به گزارش آوای سنت، مولانا سید احمد عبداللهی طی سخنانی با انتقاد از نگاه کشورهای غربی نسبت به مسئله حجاب گفت: مبلغین مذاهب یهود و نصارا با استفاده از فضای مجازی و تولید فیلم های مبتذل به مخاطبین خود این گونه القا می کنند که اسلام، آزادی و حقوق زنان را پایمال کرده است. این البته یک دروغ محض است، زیرا ره آورد اسلام به زنان عزت و کمال بشری بود.

در دوران جاهلیت، زنان از حیوان نیز پست ‌تر بودند و با انواع و اقسام روش ها تحقیر می شدند‌. اعراب جاهل گمان می کردند که زن تنها به جهت انجام کار و رفع شهوت مرد خلق شده است و جایگاهی جز این در خانواده ندارد‌.

مولانا عبداللهی حجاب مایه عزت زن دانست و افزود: امروز الگو برداری از دنیای به اصطلاح مدرن غرب و عدم رعایت حجاب، بسیاری از اختلافات را در درون خانواده ها به دنبال داشته است‌. زنان نسبت به شوهران شان و مردان نسبت به رفتارهای اجتماعی زنان و نوع مراوده ای که با سایرین دارند، شاکی هستند‌.

خداوند در قرآن دستور حجاب را به نبی اکرم صلی الله علیه واله وسلم رسانده و می خواهد که حکم الهی را برای همسران و دخترانشان، ازواج مطهرات و همه زنان مسلمان ابلاغ نماید.

رعایت حجاب آنقدر مهم است که در ردیف ازواج مطهرات و دختران پیامبر، عموم زنان قرار می‌گیرند. احکام قرآن تنها در نماز و روزه خلاصه نمی شود و حجاب تکلیف شده است تا بانوان از شر منکرات و پلیدی ها ایمن بمانند.

در قدیم کنیزان پوشش کامل نداشتند و مورد اذیت افراد فاسق و فاجر واقع می شدند، اما باریتعالی به زنان مومن حجاب کامل را منشا امنیت قرار داد تا شناخته شده و کسی به ایشان به چشم انسان هوسران نگاه نکند.

امام جمعه اهل سنت طبس مسینا متذکر شد: شکی وجود ندارد که بی‌حجابی فساد و بی بندوباری می‌آورد. در چنین حالت نظم اخلاقی جامعه به هم می‌ریزد و بد گمانی ها شدت پیدا می کنند. در نتیجه کار به دعوا و دشمنی و طلاق کشیده می شود. پس همه مشکلات و گرفتاری های امروز امت از زیر پا گذاشتن دستورات قرآنی نشئت می پذیرد.

مدیر حوزه علمیه اسدیه در ادامه به اهداف شوم دشمنان اسلام نسبت به فروپاشی استحکام جامعه و خانواده مسلمانان پرداخت و عنوان کرد: دشمنان اسلام از جمله یهود و نصارا بی بند و باری امت را می‌خواهند. شیطان از بی‌حجابی و بی بندوباری زنان کسب رضایت کرده و در نتیجه فساد در جامعه عادی به نظر می رسد. باخود بیاندیشیم که از بی حجابی ما چه کسانی نفع می برند؟ کدام عالم دین و فرد متدین می‌گوید که بی‌حجابی خوب است؟ مبلغین بی حجابی برای رسیدن به منافع شخصی خود مامور شده اند تا به وسیله ماهواره و شبکه های اجتماعی کالاهای ضد اخلاقی را در داخل سرزمین های اسلامی به نام اقلام مدرن و مد قرن به فروش برسانند.

مولانا عبداللهی یاد آور شد: جامعه غرب که زمانی بی حجابی را بهتر از حجاب می دانستند با ورود سرمایه به عرصه بنگاه های ضد اخلاقی بی بند و بار شده و خود را تبدیل به محصولی برای افراد هوسران می کنند‌.

در بلاد دور بسیاری از سرمایه دارن با دایر کردن کلوپ های خصوصی در کار خرید و فروش دختران جوان دست دارند. ابن تجارت غیر قانونی در واقع نوعی برده داری در عصر جدید است.

اسلام در باب آزادی زن را از حقوقش محروم نمی کند، اما اگر آزادی به معنای حیوانیت و بی‌بند و باری باشد آن را نه اسلام و نه عقل بشری و نه شریعت و نه منطق نمی پذیرد.

این عالم اهل سنت خاطر نشان کرد: زیبایی، حسن و جمال زن با حجاب تعریف می شود که خداوند برای او تعیین کرده است. وقتی ارزشی از بین برود، بی ارزشی جای آن را می گیرد. زن بی ارزش از آسیب های اجتماعی در امان نخواهد ماند. آشکار کردن زیبایی بدن را یک امتیاز و افتخار برای خود ندانیم.‌ همه کسانی که خوی دریده دارند در انظار به دنبال شکار زنان بی حجاب هستند، لیکن همان دریده خویان نیز نسبت به نوامیس خود تعصب دارند و شایسته نمی دانند که زنان و دختران شان به دام سایر شکارچیان خیابانی بیفتند. پس آن چه برای ما بد و ناروا است را نسبت به دیگران نیز روا و جایز نشماریم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن