اهل سنت ایرانگفتگو و مصاحبه

آخوند تاتاری : مطالب عنوان شده در دیدار علما با رئیس جمهور مفید بود

آوای سنت: مدرس حوزه علمیه نگین شهر، مطالبات عنوان شده در دیدار با رئیس جمهور را مفید خواند.

به گزارش آوای سنت، نعمان آخوند تاتاری در گفتگو با خبرنگار ما، ارتباط علمای اهل سنت و نخبگان در دیدارهای جمعی از جمله آشنایی با علما، معتمدین و نخبگان در حاشیه دیدار اخیر با رئیس جمهور را یک ضرورت بجا و مورد تاکید همه مدعوین آن دیدار دانست و گفت: ایران سرزمینی پهناور است و پیمایش از شمال تا جنوب و از شرقی ترین نقطه تا غربی ترین نواحی مرزی با وسیله نقلیه تا بیش از یکروز و گاها دور روز کامل به طول می انجاند. لذا نظر به دوری مسافت، برای علما و نخبگان سنی مذهب فرصت آشنایی با پیروان سایر مذاهب در دورهمی هایی مانند مراسم دیدار با رئیس جمهور کمتر پیش آمده است.

البته مسئولین برنامه ریز در پایتخت نیز می بایست در مراسم هفته وحدت و سایر مناسبت ها زمان بیشتری را به دیدارهای علما و نحبگان با یکدیگر اختصاص دهند تا حاضرین وقت کافی جهت آشنایی با یکدیگر را پیدا کنند.

آخوند تاتاری، آشنایی علما و نخبگان سنی مذهب با یکدیگر را از نکات برجسته و مهم نشست ها و دیدارهای اینچنینی خواند و افزود: فراهم کردن زمینه و امکان سفر علمای شاخص و اساتید حوزوی و بعلاوه نخبگان جهت بازدید از حوزه های نقاط دور و بازدیدهای متقابل اقدامی حسنه و شایسته خواهد بود. امروز می طلبد که مدارس اسلامی روابط شان را از فضای مجازی به دیدارهای از نزدیک سوق دهند. باید طلاب جوان را با میدان های مختلف آشنا کرد تا تجربه لازم جهت بیان نظرات شان را پیدا کنند.

مدرس حوزه علمیه محمدیه نگین شهر، ادامه داد: حفظ قرآن کریم یک تکلیف برای همه مسلمین اعم از زن و مرد است، لیکن برای علمای جوان آموختن فن سخنوری نیز جزو ضرورت است. این طلاب در پس از فارغ التحصیلی رسالت بسیار مهمی در ترویج دین در جامعه به عهده دارند. بزرگان صدر اسلام با حرف زدن و سخنوری به امر دعوت می پرداختند. امروز برخی طلاب جوان ما تجربه سخنوری ندارند و معمولا به شنونده بودن بسنده می کنند.

آخوند تاتاری، بیانات عنوان شده از سوی علما، نخبگان و نماینده اهل سنت مجلس در دیدار با رئیس جمهور را مفید توصیف کرد و یادآور شد: موفق ترین افراد کسانی هستند که بتوانند در مجالس بزرگ شیوا و فصیح سخن بگویند. احترام مخاطب و جمع را رعایت کرده و به دیگران نیز فرصت سخن دهند. پیش از بزبان آوردن کلام درباره آن فکر کنند و با گفتار تاثیر مفیدی رو شنونده بگذارنند. یک سخنران باید انتقاد پذیر خوبی نیر باشد. قدرت تحملش را بالا برده و در صدد توجیه اشتباهاتش نباشد. پذیرفتن اشتباه یک حسن بزرگ و نشان دهنده بزرگی فرد را می رساند.

دیدار با رئیس جمهور در تهران با ضیق وقت همراه بود و اگر برای نوبت بعداز ظهر برنامه ریزی می شد، تعداد بیشتری از حاضرین می توانستند به ابراز دیدگاه های شان بپردازند، لیکن در مجموع اقدامی مفید و ارزنده به حساب می آید. اهل سنت یاد گرفته اند توانایی های شان را در میدان عمل به نمایش بگذارند و خدمت به وطن را ارجع تر از هر کاری می شمارند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن