اهل سنت ایرانعمومی

آخوند قدیری:چشم انداز تحولات یارانه ای مثبت است

آوای سنت: استاد حوزه علمیه اهل سنت چنارلی چشم انداز طرح دولت در همسان سازی مصرف کالاها را روشن دانست.

به گزارش آوای سنت، اسماعیل آخوند قدیری با اشاره به حذف ارز ترجیحی از روی برخی از اقلام مصرفی و دغدغه های به وجود آمده در سرپرستان خانوارها، هدف دولت از اجرای این طرح را ساماندهی مصرف به صورت عادلانه خواند و گفـت: بر اساس آمارهای ارائه شده سالیانه حجم عظیمی از مواد غذایی مانند آرد در کشور به مصرف عموم می رسد که بخشی نیز از کشورهای خارجی خریداری می شود. مستندات نشان می دهند که به دلیل کم بها بودن قیمت مانند نان مصرفی در کشور، متاسفانه تعدادی از سودجویان آرد را قاچاق کرده و از سوی دیگر نان تهیه شده در خبازی ها توسط عده قلیلی از دامداران به دام ها خورانده می شوند. سوء استفاده های ناشی از این اقدامات و خصوصا فرصت طلبی عده ای کلان سرمایه دار باعث پیدایش فاصله در اقتصاد مردم شده است.

آخوند قدیری یکی از اهداف طرح دولت را ایجاد همسان سازی در جامعه برشمرد و افزود: در شرایط کنونی اغنیاء سهم بسیار بیشتری از یارانه ها برده و در این میان سهم اکثریت مردم ناچیز است. اخیرا دولت یازدهم ضمن پرداخت مبلغ اضافه بهای کالاها به حساب خانوارها، سهم مشخصی را نیز برای مصرف کنندگان در نظر گرفته است تا جلوی امکان قاچاق و دیگر موارد غیر اخلاقی را بگیرد، لذا علی رغم مشکلات پیش آمده، چشم انداز طرح مذکور برای کشور روشن خواهد بود.

استاد حوزه علمیه چنارلی با گریزی به مسائل صدر اسلام اظهار داشت: در زمان نبی مکرم صلی الله علیه و آله وسلم نیز چنین مشکلاتی حادث می شدند. فراموش نکنیم که گشایش رزق تنها از سوی الله متعال است و اگر تغییراتی در معیشت جامعه پیشامد کند گشاینده آن فقط در قدرت باریتعالی قرار دارد. در اینگونه مسائل همه ما باید مسیر تقوا را در پیش گرفته و از درگاه ذات حق برای ایجاد گشایش در امور دست به دعا بلند کنیم. ترس واقعی باید از رب العالمین باشد تا برکات آسمانی باریدن بگیرد. چه بسا توانمندی در معیشت و پیشرفت های اقتصادی، انسان را به خود مغرور کرده و وی را از وادی خالق یکتا به بیراهه می کشاند.

آخوند قدیری با بیان این مطلب که افعال حرام، عدم اجرای دستورات قرآن کریم و نبود تقوا سبب تنگی رزق می شوند، یادآور شد: اصلی ترین شرط لازم برای داشتن آرامش تلاش در جهت برقراری امنیت می باشد که هر لحظه امکان دارد به دلیل اشتباهات عده ای قلیل افراد کوته فکر و نادان دچار صدمه و خدشه گردد. نزول هر قحطی و بلایا در نتیجه ضعیف بودن ایمان در انسان ها پدیدار می شوند و فروکش نخواهند کرد، مگر آنکه به توبه متوصل شویم. تنگدستی از سوی دیگر یک امتحان و هشدار است تا به خود آمده و از راه کج به اصل بازگردیم.

خطیب نماز جمعه چنارلی عنوان نمود: رازقی که می تواند جنین داخل شکم مادر را بدون دریافت هزینه تبدیل به یک انسان کامل کند مسلما به آسانی قادر خواهد بود تا معیشت جامعه را به سامان برساند. توصیه رسول گرامی به امت است که خدای متعال را همیشه و در هر حال بیاد داشته باشیم. کسی که رب العالمین حامی او باشد وی را از مواهبش بی نیاز خواهد کرد. تفاوت وجود دارد میان کسانی که خدای متعال را در ایام آسایش بندگی می کنند با اشخاصی که او را تنها در روزگار سختی و تنگدستی یاد می کنند. بی شک نصرت باریتعالی شامل حال مردمانی خواهد شد که به هنگام مشکلات صبر پیشه نمایند، زیرا بنا به وعده قرآن کریم در پس از هر سختی آسانی خواهد بود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن