اهل سنت ایرانمناطق و پراکندگی

آخوند نظری:رسول اکرم مرکز ثقل امت اسلامی است

آوای سنت: مدیر حوزه علمیه عرفانی قره بلاغ، میلاد رسول گرامی اسلام را نقطه عطف تاریخ بشریت توصیف کرد.

به مناسبت دوازدهم ربیع الاول سالروز میلاد گرامی خاتم النبیین حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله وسلم، مراسم مولود خوانی و فارغ التحصیلی جمعی از طلاب علوم دینی در محل حوزه علمیه عرفانی آق قلا و به میزبانی الحاج عبدالرزاق آخوند رهبر برگزار گردید.

در این مراسم الحاج امجد آخوند نظری مدیر حوزه علمیه عرفانی قره بلاغ ضمن تشریح جایگاه شخصیت آن حضرت طی سخنانی برزگداشت هفته وحدت را نشانه تقوا و ایمان در امت اسلامی دانست و گفت: امت اسلامی از نبی مکرم اسلام بعنوان امام و سید اول و آخر یاد می کنند. حضرت امام بخاری رضی الله عنه در کتاب خود با نام “صحیح البخاری” دوست داشتن پیامبر اکرم را جزو ایمان مسلمان خوانده است. بنابراین وقتی برای بزرگداشت یاد سرور کائنات و اشرف مخلوقات مراسمی در مدح و ستایش ایشان برگزار شود آن مجلس آکنده از نور وحدانیت منور می گردد. اظهار محبت به پیامبر امت و دعوت از اهل دین و بزرگان مناطق مختلف در یک چنین بزم هایی بدون شک یک نعمت بزرگ شمرده می شود.

وی در این باره افزود: نعمت های خدای متعال بسیار و بیشمار هستند و بهترین آن فرستاده شدن آن حضرت به عنوان پیامبر امت به میان مردم می باشد. بدین جهت اسلام برای  ما یک ارزش و افتخار بزرگ است، چرا که بعنوان امت وسط قرار داده شده ایم. امتی که در اعمالش افراط و تفریط ندارد. همه پیروان آن حضرت به خاطر امتی شدن دارای مقام و جایگاه ویژه ای هستند، اما آن دسته از انسان هایی که به آخرین فرستاده خدا ایمان نیاورده اند، سرانجام بشدت پشیمان شده و جزو زیان کاران به حساب خواهند آمد.

 امجد آخوند نظری یکی از ویژگی ها و امتیازات امتی بودن را عبادت در شب قدر خواند و عنوان نمود: ثواب عبادات در این شب بیش از هشتاد و سه سال می باشد. هر بنده ای که ساعاتی از شب قدر را به عبادت مشغول شود به اندازه عمر یک انسان در عصر حاضر ثواب جمع می کند. همانطور که می دانیم خدای متعال خلقت جهان هستی را با اسباب و وسایل آن مقدر نموده است، پس کامیابی مسلمانان نیز با پیروی از شیوه و منش نورانی آن حضرت صلی الله علیه وآله وسلم ممکن و عملی خواهد شد. عمل صالح بدون ایمان به پیامبری آن حضرت سودی به حال انسان نخواهد داشت و در حالی که همه بشریت و از جمله انبیاء در روز قیامت در دغدغه و پریشانی بسر می برند، آن حضرت خویشتن را فراموش کرده و دغدغه احوال امتش را خواهد خورد.

مدیر حوزه علمیه قره بلاغ تاکید کرد: در روز قیامت شفاعت امت تنها بوسیله دعای آن حضرت ممکن می گردد و به غیر از ایشان از میان انبیا و یا شهدا و انسان های وارسته دیگر انسان کسی نخواهد بود که بتواند بتواند شفاعت دیگری را از باریتعالی بخواهد. نامگذاری فرزندان خود به “محمد” و پیروی از سیره و سنت ایشان را می بایست بیش از پیش تداوم بخشیم. آنچه که خدای متعال را از بنده اش خشنود می کند اجرای شریعت محمدی و الگوبرداری از اخلاق آن حضرت است. کسی که پیامبر دین اسلام را دوست می دارد باید این مسئله را در اخلاق، رفتار با مردم، خط سیاسی، معاملات اقتصادی و حتی در خواب و بیداری به اثبات برساند. انتخاب مسیری غیر از روش آن حضرت به سوی انحراف است و شخصی که برخلاف سفارش ایشان و سایر اولیا الله عمل کند بی گمان پایان راهش به جهنم منتهی خواهد شد.

آخوند نظری تابع بودن به رسول گرامی اسلام را نهایت خوشبختی و سعادت انسان های مومن و متعهد توصیف کرد و خاطر نشان ساخت: بی تردید مجالس مولود خوانی ایمان و اعتقاد همه امت و خصوصا نسل نوجوان و جوان به پیامبر عظیم الشان را دو چندان قوت خواهد بخشید. سجای اخلاقی ایشان را باید به کثرت بازگو نموده و به هر میزان که از زحمات و تلاش های آن حضرت بیشتر صحبت کنیم برکات چنین جلساتی افزون خواهد شد. انفاق خود را در این ایام به حد اعلا برسانیم، زیرا همه انفاقات برای تکریم و بزرگداشت مقام و جایگاه آن حضرت به مصرف می رسند. میلاد حضرت محمد صلی الله علیه و آله وسلم نقطه عطف تاریخ بشریت است و انسان را از ظلمت و تاریکی به سوی نور و برکت هدایت و رسیدن بنده مومن به منهج الهی را ممکن و عملی می سازد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن