اهل سنت ایرانعمومی

آخوند کوهی:بلایای عمومی نتیجه معصیت بندگان است

آوای سنت: خطیب مسجد جامع یکه صعود نزول بلاهای عمومی را در نتیجه نافرمانی از فرامین الهی توصیف کرد.

به گزارش آوای سنت، رسول آخوند کوهی یکی از بزرگترین درجات انسان در طول حیات را ترک معصیت و گناه خواند و گفت: ترک گناه شاه کلید ارتباط با خدای متعال است. یک انسان در حالیکه به گناه آلوده می شود که در درجه بالاتری نسبت به ملائکه قرار دارد ، اما آن گاه که پا به وادی گناه می گذارد عظمتش در شعله های معصیت سوخته و او را به ورطه هلاکت و نابودی می کشاند. در نسل های گذشته، اقوام لوط و عاد در اوج رفاه و خوشبختی زندگی می کردند، اما نافرمانی های شان موجب شد تا عفریته عذاب بر حیاتشان نازل شده و موجودی خود را برای همیشه از دست بدهند. انسان هایی نیز بودند که ادعای خدایی فرعون را باور کرده و سرانجام به همراهش در رود نیل به فنا رفتند.

آخوند کوهی منفورترین انسان های طول تاریخ بشر از منظر باریتعالی را قوم یهود دانست و افزود: ناسپاسی و سرپیچی یهود مدت کوتاهی پس از آزاد شدن از اسارت فرعون که گذشته رقت بار خود را فراموش کرده و از صراط مستقیم خارج شده بودند، آشکار گردید. آنها تا همین زمان نیز دست از دشمنی با انبیا و امت آخر زمان بر نداشته و تا جایی که می توانند بر همنوعان خود ستم می ورزند. فتنه یهود از روی زمین برچیده نخواهد شد، مگر زمانی که مسلمانان هوشیار و بیدار عمل کنند. دستمایه یهود برای امت اسلامی ترویج فحشا و زنا است، زیرا آنها اسلام را مخالف با خود می دانند.

سخنران مسجد جامع یکه صعود در استان خراسان شمالی شیوع بیماری های واگیر دار را زنگ خطری برای تمام بشریت عنوان کرد و متذکر شد: طاعون، وبا، سیاه سرفه و امثالهم بخشی از تاریخ را درنوردیدند تا انسان قدر آرامش و عافیت را بداند. بشر امروز گمان می کرد که می تواند با استفاده از علم جلوی تکرار فجایع ناشی از بیماری ها را گرفته و درباره سرنوشتش خود تصمیم بگیرد. کرونا نمونه ای از عبرت برای حال و آیندگان است تا به عظمت خالق همه کائنات و مخلوقات پی ببرند. اگر بشر تابع به حکم خدا و قرآن بود نه کرونا و نه دلتا و انواع مختلف آن که تناسب هر فصل در طبیعت جا می افتند، اینگونه نمی توانستند زندگی بشر را دچار اختلال نمایند. در گذشته نه چندان دور تلفات روزانه ویروس همه گیر به حدی افزایش پیدا کرد که حتی در جنگ های فرسایشی هم چنین آمارهای وحشتناکی به دست نیامده است.

آخوند کوهی اظهار داشت: یک ویروس که جزو بیشمار مخلوقات رب العالمین است خواندن نماز در صف مسجد، ارتباط فامیلی و مراوادت عادی با مردم را از ما سلب کرد. دلیل خشکسالی هایی که پی در پی اتفاق می افتند و تورم کالاها را باید در مسائل حال حاضر جستجو کنیم. وقتی زکات مال به بهانه زحمت کار پرداخت نشود، آسمان نسبت به زمین بخیل خواهد شد. اگر زکات مالی پرداخت نگردد، خوردن آن بدون شک حرام است. فکر نکنیم که چون سود مال ربا نمی خوریم از سایر گناه ها مبرا هستیم. قسمت فقرا و ضعفا در میان دانه هایی قرار داده شده اند که از زمین برداشت می کنیم و هر گاه بخاطر تداوم در نافرمانی ها مصیبتی حادث شود، تر و خشک را با هم گرفتار خواهد کرد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن