اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

آخوند یزدانی:دولت آینده آرامش اقتصادی را به جامعه برگرداند

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت بجنورد وظیفه رئیس جمهور دولت آینده را بازگرداندن آرامش اقتصادی به جامعه خواند.

به گزارش آوای سنت، امان دردی آخوند یزدانی در گفتگو با خبرنگار ما برگزاری انتخابات را سالم ترین شکل اعتماد مردم به نظام اسلامی دانست و با اشاره به ضرورت مشارکت عمومی در دو انتخابات همزمان در کشور گفت: برگزاری انتخابات در ایران همیشه حساسیت های خاص خودش را به همراه داشته است. در یک سو کشورهای دوست و هم پیمان قرار دارند که اتحاد با ایران را به نفع خود و منطقه می دانند و در سایه تحکیم وحدت و گسترش ارتباط، گام های مثبتی را در راستای تقویت وحدت در میان کشورهای اسلامی برداشته اند.

در سوی مقابل حامیان ابرقدرت ها را می شناسیم که کاملا به قدرت نظامی آنها وابسته بوده و در زمینه خودکفا بودن، تنها به حفظ تمامیت اراضی خود بسنده کرده اند!!

وی افزود: اگر امروز چنانچه قوانین بازدارنده بین المللی نبودند، حکام وابسته هر یک به چند قسمت تقسیم شده و چیز زیادی از آنها باقی نمی ماند. علی ایهال دول خارجی تسلط خود را با شیوه دیگری دیکته کرده و با ایجاد پایگاه های نظامی، بخشی از خاک سرزمین های اسلامی را به اختیار خود در آورده اند. شبه جزیزه عرب در مقایسه با دوران صدر اسلام تغییرات زیادی را شاهد بوده است. دستاوردهای رسول اسلام صلی الله علیه وآله وسلم و یاران گرانقدر ایشان که توانستند روح اسلام را در اقصی نقاط جهان پهناور گسترش دهند، امروز به دست عده ای نااهل افتاده است که بزرگترین و مهمترین خدمت شان به مردم، دوستی با اسرائیل غاصب می باشد!

آخوند یزدانی با تاکید بر پرهیز از هرگونه تنش میان طرفداران کاندیداها در انتخابات پیش رو اظهار داشت: انتخابات یک رقابت حساس میان تعدادی از داوطبین با سلایق و افکار مختلف است و این مردم هستند که به عنوان مخاطبین اصلی جامعه سرنوشت کشور را رقم می زنند. در این عرصه هر فرد تلاش می کند تا اقبال عمومی را به نفع خود برگرداند. بستری اجتماعی که گردانندگان میدانی آن را جوانان تشکیل می دهند. کاندیداها باید بسیار مراقب باشند تا میدان رقابت به صحنه بحث و نزاع های احساسی تبدیل نشود،

دشمن زخم خورده از مقاومت نیروهای فلسطینی به صورت علنی از کشورهای هم پیمان خود می خواهد که با ایران وارد جنگ شوند. جنگ در منطقه منافع زیادی برای صهیونیست های ستیزه جو دارد و باعث می شود تا با استفاده از این فرصت ها، سیاست اشغالگری و ساختن شهرک ها را توسعه بخشند. همسو شدن مردم کشور با انتخابات، دشمن را ناکام گذاشته و دست شان را از اهداف بلند و کوتاه مدت دور نگه می دارد.

امام جمعه مسجد النبی اهل سنت بجنورد عنوان نمود: مخالفت نظام اسلامی با اشغال کشورهای منطقه موجب آن شده است تا امروز کشوری مانند افغانستان پس از سال ها درگیری با جنگ و گرفتاری در فتنه گروه هایی مانند داعش به امنیت نسبی برسد. شاید اگر امروز از برکت انقلاب بی بهره بودیم، دشمن می توانست بر کل منطقه خاورمیانه و خاور شرق تسلط یابد. ناپایداری های اقتصادی نباید ابزار دست بیگانگان برای ناامید کردن مردم از صحنه شود. ایجاد هیجان و ابراز احساسات ناشی از پیروزی در انتخابات، بخش انکارناپذیر آن است، اما این هیجان به ویژه در انتخابات شوراها نباید باعث بی احترامی به نیروهای سایر گردد. در نظر داشته باشیم که عدم موفقیت یک داوطلب به معنای شایسته نبودن وی نمی باشد. البته شکست و پیروزی در هر رقابتی وجود دارد، لیکن رئیس دولت آینده فارغ از وابستگی به جناح ها و گروه ها وظیفه دارد تا شرایط بد اقتصادی را ترمیم کرده و آرامش را به مردم بازگرداند.

آخوند یزدانی همچنین ادامه داد: وضعیت معیشت مردم از کنترل خارج شده و برای گرانی های اخیر توضیحی به مردم داده نشده است. نارضایتی عمومی در جامعه موج می زند و بحران کمبود اقلام در بین خانواده های پرجمعیت و کم درآمد حکایت از بی تفاوتی مسئولین نسبت به اوضاع حال حاضر دارد. انتقاد به عملکرد دولت در برهه کنونی وارد است و اگر ناکارآمدی ها برداشته نشوند به نظر می رسد که گرانی ها ادامه پیدا کنند.

نیاز کشور به دولت قوی در سطح منطقه و با مدیریت بالا در داخل کشور می تواند چرخ اقتصاد را به حرکت درآورد. ما باید بدانیم که دینمداری، وحدت، همبستگی و نوع دوستی در زمانی امکان پذیر است که مردم از لحاظ معیشتی در رنج و عذاب نباشند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن