اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها
موضوعات داغ

ائمه جمعه اهل سنت بندرترکمن: اقامه نماز عید بدون اذن حاکم جایز نیست

انتقاد آخوند کر از فضاسازی رسانه ای بر علیه علمای اهل سنت

 آوای سنت: عالم شاخص اهل سنت گلستان اذن حاکم را یکی از شروط لازم اقامه نمازهای عیدین دانست.

به گزارش آوای سنت استاد قربان محمد آخوند اونق امام جمعه بندرترکمن در نماز عید فطر این شهر در روز شنبه گفت: طبق سنت و سیره رسول اکرم (ص) یکی از شروط اقامه نماز جمعه و نمازهای عیدفطر و قربان، اذن و اجازه حاکم اسلامی است.

وی با بیان اینکه، ما برای رضایت و خوش آمدن کسی، دستورات دین مبین اسلام و شریعت را تعبیر و تفسیر به رای نمی کنیم، افزود: این مهم را بنده یا شخص خاصی نمی گوید، بلکه طبق کتب مذهب حنفی و اهل سنت بیان و گفته می شود.

امام جمعه بندرترکمن با تاکید بر اینکه، عده ای خواسته یا ناخواسته بر طبل نفاق و تفرقه در منطقه نکوبند، بیان کرد:امروز عده ایی دانسته یا ندانسته یا برای اهداف و نیات شخصی یا با هدف و مقصودی غیر از دین، روز جمعه نماز عید فطر اقامه کردند، این افراد  فقط به ایجاد تفرقه و برهم زدن وحدت در منطقه کمک کردند.

بر اساس این گزاش الحاج عبدالرحمان آخوند کر دیگر امام جمعه بندرترکمن نیز در بیاناتی ضمن انتقاد شدید از فضاسازی های رسانه ای که بر علیه برخی از علمای اهل سنت انجام شده است تصریح کرد :در فقه ما، اقامه نماز عید فطر تنها با اذن حاکم جایز است.اما متاسفانه برخی آمدند و نماز عید خواندند.

آخوند کر افزود : من تعجب می کنم از کجا پیدا کردند این عده؟ اینها چه فکری در سر دارند؟یا میخواهند بگویند ما هم هستیم؟خیلی آدم ناراحت می شود؟ گاهی آدم های دهن خالی هم هر حرفی را به ما می زنند.

به ما می گویند جیره خوار و کسی که پول دولت را می گیره و … فلان⁉️اما شما غلط می کنین چنین می گویید .برید ببینید ما از دولت چقدر پول می گیریم⁉️

امام جمعه بندرترکمن در بخش دیگری از سخنان انتقادی خود تاکید کرد : ما هم مسائل شرعی را نگاه می کنیم .مثلا اگر دولت به من بگوید از جمعه بعدی نماز نخوان و تو اجازه نداری، والله بالله نمی خوانم !نمی خوانم چون شریعت به من اجازه نمیده .مثلا بگوید آقای فلانی بخواند، من پشتش اقتدا می کنم و می خوانم تا وقتی که بمیرم.پس باید دقت کنیم به این مسائل .افرادی که دهن خالی هستند و از چیزی خبر ندارند، صحبت نکنند.

قدر علما استادان و بزرگان را بدانید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن