اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

احترام به عقاید مذاهب اسلامی لازمه تحقق وحدت

مولوی علی بائی:اهل سنت به عقاید سایر مذاهب هتاکی نمی کنند

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت مشهد ریزه احترام به همه مذاهب و عقاید اسلامی را لازمه حاکمیت وحدت واقعی در جامعه برشمرد.

به گزارش خبرنگار آوای سنت، مولوی عبدالکریم علی بائی درخطبه های مسجد جامع این شهر(۱۷ آبان) ضمن تبریک میلاد پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم گفت: میلاد نبی مکرم اسلام، میلاد نور وگسترش رحمت و شفقت و اخلاق برای انسانیت بود. به گفته حضرت عباس رضی الله عنه روز میلاد پیامبر بهترین روزی بود که خورشید درآن طلوع کرده است.

وی در ادامه با تبریک فرا رسیدن هفته وحدت اظهار داشت: هر جامعه ای برای تداوم وبقای خود نیاز به وحدت مردم خود دارد و از آن مهمتر و حساستر مراقبت، نگه داشتن و تداوم وحدت است. اهل سنت همیشه به این مسئله پایبند بوده و هستند و به تمام عقاید اسلامی احترام می گذارند.

مولوی کریم بائی ادامه داد: اهل سنت به هیچ عنوان به عقاید و مذاهب اسلامی دیگر توهین نکرده و متقابلا این درخواست را دارند با افراد جاهل و نادان و مزدوری که به مقدسات اهل سنت به طور مستقیم یا غیر مستقیم توهین می کنند که گاهاً از رسانه ملی هم پخش شده و یا از طریق فضای مجازی منتشر می گردد، برخورد صورت گیرد .این افراد باید به مجازات عمل شان برسند و درس عبرتی شود تا بقیه مزدوران و فریب خوردگان ازتوهین کردن به مذاهب اسلامی پرهیزنمایند.

مدرس حوزه علمیه انوار العلوم خیرآباد برگزاری جلسات، دید و بازدیدها، رفت و آمدها و آشنایی با عقاید دیگر مذاهب را برای تداوم وحدت اقدامی بسیار موثر دانست و افزود: کنفرانس بین المللی وحدت که سالانه به میزبانی ایران برگزارمی شود، تاثیر زیادی در تقویت وحدت و انسجام کشورهای اسلامی دارد.

مولوی علی بائی قرآن را محور و قانون وحدت خواند و یاد آور شد: قرآن ما را به وحدت امر کرده و می فرماید، همه شما در سایه قرآن کریم و دستورات آن باشید. از تفرقه نهی کنید،زیرا اگر اختلاف کردید و از هم فاصله گرفتید، هیبت و عظمت شما از دل دشمنان از بین می رود و دشمن بر شما جرات پیدا خواهند کرد.

امروز متاسفانه در منطقه خاورمیانه شاهد این اختلافات و درگیری ها هستیم که باعث شده آن ابهت و عظمت واقعی اسلامی مسلمان ها از بین برود. شرایط به گونه ای است که  دشمنان اسلام و در راس آنها آمریکا برای کشورهای اسلامی تصمیم گیری کرده و آنها را مورد تهدیدات شان قرار دهند.

امام جمعه شهر مشهد ریزه تاکید ورزید: در شرایطی که جمهوری اسلامی ایران که از هر طرف مورد هجمه و تحریم های ظالمانه قرارگرفته است،باید بیشتر متوجه تقویت وحدت اسلامی باشیم. به عقاید همدیگر احترام گذاشته و ازتوهین به یکدیگر بپرهیزیم. افراد موهن باید به مجازات برسند تا سرنوشت آنها درس عبرتی برای سایرین شود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن