اهل سنت ایرانمناطق و پراکندگی

احترام بین مذاهب اسلامی یک اصل است

دشمن بشریت از همه ادیان ترس دارد

آوای سنت : عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، بیان کرد: هر زمان مذاهب اسلامی احترام را یک اصل قرار داده و با همدیگر الفت و برادری داشته باشند می توانند یک اخوت ، برادری و یک وحدت جهانی مثال زدنی را برقرار کنند

ماموستا فائق رستمی در ارتباط با لزوم اهمیت و تقویت مسئله احترام به مقدسات ادیان و مذاهب اسلامی، بیان نمود: در مسئله احترام به مقدسات ادیان فرقی بین دین مبارک اسلام و ادیان دیگر نیست؛ تمام ادیان دارای احترام هستند و به واسطه آن کسانی که اهل دیانت هستند مورد احترام می باشند.

وی افزود: در واقع کسانی که دین دارند و دارای یک مکتب الهی می باشند از آئین و دین خود پیروی می کنند به مانند تورات ، انجیل و زبور و کتاب های آسمانی که برای آنها آورده شده است و از دین خود منحرف نشده اند، مورد احترام هستند.

وی عنوان کرد: دشمن بشریت از همه ادیان ترس دارد و ما باید در ترویج مقدسات ادیان و مذاهب اسلامی با قدرت فعالیت کنیم؛ شاید تصور دشمن این باشد که ما به عقب حرکت کرده ایم، باید بدانند در این مسئله تفکر نکرده و خیال باطلی است.

وی ادامه داد: هر زمان مذاهب اسلامی با همدیگر الفت و برادری داشته باشند می توانند یک اخوت ، برادری و یک وحدت جهانی مثال زدنی را برقرار کنند و از این طریق از دیگر حمایت ها و امکانات یکدیگر استفاده کنند.

امام جمعه شهرستان سنندج استان کردستان در پایان تاکید کرد: در هر نقطه از جهان که مسلمانی لطمه بخورد مانند این است که تمام جهان اسلام لطمه خورده است؛ باید مسئله غمخواری و یکپارچگی را گسترش داده و میان مسلمانان تقویت کنیم تا بشریت بداند دین اسلام دین رحمت ، واسع ، عدالت ، مساوات ، ترحم ، وحدت ، اخوت ، برادری و ضد سلطه گری می باشد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن