اهل سنت ایرانمناطق و پراکندگی

احیای ۸ حجره سنتی در سنندج

جذب 180 طلبه علوم دینی به عنوان امام جمعه ادارات

آوای سنت : مسئول سابق مرکز بزرگ اسلامی سنندج گفت: ۶ مدرسه علوم دینی برای پرورش و جذب طلبه فعال بوده اند در این مدت هرچند نتوانستیم به مدارس علوم دینی رسمی اضافه کنیم اما ۸ حجره برای پرورش طلبه‌های زیر نظر مدارس علوم دینی ایجاد که هر کدام بالای ۱۵ تا ۲۰ نفر طلبه را زیرپوشش خود قرار داده اند.

 ماموستا اقبال بهمنی در مراسم تکریم و معارفه مسئول مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سنندج اظهار کرد: ترویج و جذب طلبه و خدمت به طلبه‌های دینی و حجره‌های سنتی و مدارس علوم دینی اولویت ما در مرکز بزرگ اسلامی شعبه سنندج بوده است.

وی افزود: سال ۹۰ وقتی این پست را قبول کردم ۶ مدرسه علوم دینی برای پرورش و جذب طلبه فعال بوده اند در این مدت هرچند نتوانستیم به مدارس علوم دینی رسمی اضافه کنیم اما ۸ حجره برای پرورش طلبه‌های زیر نظر مدارس علوم دینی ایجاد که هر کدام بالای ۱۵ تا ۲۰ نفر طلبه را زیرپوشش خود قرار داده اند.

مسئول سابق مرکز بزرگ اسلامی سنندج خاطرنشان کرد: احیای دوباره مدرسه روستای باینچوب به عنوان یکی از مدارسی که علمای بزرگ را تربیت کرد از دیگر اولویت‌ها بود که به لطف خدا انجام و مدارس دیگر علوم دینی اهل سنت دیگر هم فعالیت خوبی داشته اند.

ماموستا بهمنی تصریح کرد: امروز در حاشیه شهرهای سنندج حجره های سنتی فعال و روشی قدیمی و در عین حال استفاده از علوم جدید برای تربیت طلاب علوم دینی در حال توسعه است.

وی به عملکرد موفق مدرسه علوم دینی مسجد قبا در جذب طلاب و طلبه‌های خواهر و برادر تقدیر کرد و گفت: بکارگیر علما و ماموستاها در ادارات به عنوان امام جماعت از اقدامات بسیار خوبی انجام گرفته است.

مسئول سابق مرکز بزرگ اسلامی سنندج تصریح کرد: در حال حاضر ۱۸۰ دستگاه اداری در سطح استان امام جمعه دارد که از بین طلاب فارغ التحصیل بکارگیری شده اند.

وی افزود: حضور فعال خیلی از علما و ماموستاها در رسانه ملی در برنامه‌های دینی از اقداماتی بوده که در این مدت انجام شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ۱۸۰برنامه فکری و مذهبی در راستای فقه مذهب امام شافعی ضبط و پخش و  برگزاری محافل انس با قرآن در ماه رمضان و سایر ماه ها از دیگر اقدامات انجام شده بوده است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن