اهل سنت ایرانگفتگو و مصاحبه

اخلاق و انسان‌سازی بزرگترین درس پیامبر(ص) است

آوای سنت : روحانی برجسته اهل سنت کردستان گفت: بزرگترین درس پیامبر(ص) اخلاق، انسان‌‌سازی و تربیت انسان بود، تا انسان تراز مکتب و رسالت الهی را درک کند و به آن عمل کند.

ماموستا عبدالرحمن خدایی امام جمعه بانه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بانه اظهار داشت: باید همواره شکرگزار بزرگی و رحمت خدای متعال نسبت به پیامبر اکرم(ص) و به امت اسلامی ایشان باشیم.

ماموستا خدایی گفت: حضرت محمد(ص) در سن ۴۰ سالگی به مقام نبوت مبعوث شدند و یازده سال بعد در سن ۵۱ سالگی (۲۷ رجب) در حالی که همسر و عمویشان به عنوان دو پشتوانه در تبلیغ امر رسالت از دست داد و در اوج غم و اندوه بودند از طرف خداوند سبحان به معراج دعوت شدند.

وی گفت: تا روز قیامت احدی بهتر از پیغمبر اسلام نخواهد آمد زیرا اگر کامل‌تر از وی یافت می‌شد، حتماً او به مقام خاتمیت می‌رسید.

ماموست خدایی اضافه کرد: پیامبر تا جایی که توانستند خالصانه تلاش کردند و از هیچ چیزی در رسالت الهی و انجام ماموریتی که داشتند فروگذار نکردند.

وی عنوان کرد: بزرگترین درس پیامبر(ص) اخلاق، انسان‌‌سازی و تربیت انسان بود، تا انسان تراز مکتب و رسالت الهی را درک کند و به آن عمل کند.

امام جمعه بانه اظهار داشت: اسلام دین جامع و کامل است و موجب تحول اخلاقی و کیفی و در حقیقت می‌‌شود.

وی گفت: اسلام مسبب ساخت یک امت برجسته و نمونه است که برای سایر امت‌ها الگو شد، لذا زمانی می‌توانیم سیره علمی رسول خدا (ص) را بشناسیم که حقیقت قرآن را بشناسیم و هر مذهبی از خدا و رسول او تبعیت کند پیش خدا مقرب است و حرکت در مسیر اسلام سربلندی در دنیا و آخرت را به بار می‌آورد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن