اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

ارتقای امید در جامعه زمینه‌ساز مشارکت در انتخابات است

آوای سنت : امام جمعه سنندج گفت: امروز باید با برنامه‌ریزی مناسب در راستای رفع مشکلات مردم تلاش کرد چرا که این کار موجب ارتقای امید در جامعه و افزایش مشارکت مردم در عرصه‌های سرنوشت‌ساز مانند انتخابات خواهد شد.

ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مسجد جامع سنندج، با تبریک دهه مبارک فجر و ۴۵ سالگرد پیروزی انقلاب به ملت ایران، اظهار کرد: در چنین روزی تمام ملت ایران به میدان آمدند و توانستند به ظلمت و تاریکی خاتمه و حکومت ۲۵۰۰ ساله ستم شاهی را به رهبری امام امت سرنگون کردند.

وی تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ملت ایران با شرکت در همپرسی به انقلاب جمهوری اسلامی آری گفتند و همین مشارکت حداکثری پشتوانه اصلی اقتدار این انقلاب الهی بوده است.

امام جمعه سنندج با بیان اینکه حرکت براساس اصول اسلام از مولفه‌های انقلاب اسلامی است، گفت: در هشت سال جنگ مقدس نیز ملت ایران با تمام قدرت برای دفاع از نظامی که برای پیروزی آن خون داده بودند به میدان آمدند و دشمنان را شکست دادند.

ماموستا رستمی اضافه کرد: دشمنی علیه ما در طول این ۴۵ سال هرگز تمامی نداشته و ادامه دارد اما وحدت ملت و رهبری داهیانه امامین این انقلاب دلیل اصلی پیروزی ما در برابر هجمه‌های دشمنان بوده است.

امام جمعه سنندج خاطرنشان کرد: اگر به واسطه حضور همه ملت ایران در هر لباس و جایگاه در هشت سال دفاع مقدس نبود ما نمی‌توانستیم با دست خالی در برابر دشمن تا دندان مسلح پیروز شویم.

وی گفت: دشمن در شرایطی که انقلاب ما نوپا بود جنگی تمام عیار علیه ما راه انداخت اما ملت ایران با تکیه بر اتحاد و وحدت پیروز شدند.

امام جمعه سنندج در ادامه از کشاورزی به عنوان یکی از محورهای اصلی اقتصاد در کردستان نام برد و گفت: امروز برخی مناطق استان مانند دهگلان و منطقه لیلاخ یکی از اصلی‌ترین قطب‌های تولید محصولات کشاورزی است که امیدواریم مسوولان نگاه ویژه‌ای به این منطقه داشته باشند.

ماموستا رستمی اضافه کرد: از مسوولان انتظار هست در راستای تامین بازار برای عرضه محصول سیب‌زمینی کشاورزان منطقه لیلاخ که متاسفانه با مشکل مواجه شده‌اند، اقدامات لازم را انجام دهند.

وی تصریح کرد: امروز باید با برنامه‌ریزی مناسب در راستای رفع مشکلات مردم تلاش کرد این کار موجب ارتقای امید در جامعه و افزایش مشارکت مردم در عرصه‌های سرنوشت‌ساز مانند انتخابات خواهد شد.

ماموستا رستمی در بخش دیگر از خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تبریک عید معبث و معراج پیامبر مکرم اسلام عنوان کرد: جشن‌های معراج مایه رحمت و برکت برای مسلمانان است و از این رو اهمیت زیادی بین مردم کردستان دارد.

وی عدالت و مساوات را از درس‌های پیامبر اکرم (ص) عنوان کرد و گفت: خداوند ایمان را در قلب مسلمانان نهاد تا درس‌های پیامبر را فراگیرند و ویژگی‌های پیامبر را الگوی خود بدانند.

به گفته امام جمعه سنندج، پیامبر مکرم اسلام مایه رحمت برای تمام امت‌ها و انسان‌ها و حتی حیوانات و نباتات در کره خاکی هستند و این افتخار بزرگی برای ماست که پیرو مکتب چنین پیامبری هستیم.

ماموستا رستمی تصریح کرد: مردم کردستان در راه دین پیامبر و دین پروردگار ارادت ویژه‌ای دارند و با جمع‌های مردمی جشن‌های معنوی را برگزار می‌کنند.

وی در ادامه به وضعیت فلسطین و قدس شریف هم گریزی زد و گفت: امروز صهیونیست جنایتکار با بدترین وضعیت به جان و مال مسلمانان فلسطین هجمه و هزاران انسان بی‌گناه از زن و کودک پیر و جوان را به جرم مسلمان بودن به خاک و خون می‌کشد.

وی تصریح کرد: بیش از ۳۰ هزار انسان بی‌گناه به شهادت و ۱۰۰ ها هزار نفر زخمی شده‌اند تا چه زمانی باید در برابر این تجاوز سکوت کرد.

امام جمعه سنندج با بیان اینکه وعده خدا نزدیک و به زودی پایه‌های ظلم فرومی ریزد، گفت: اسرائیل و استکبار جهانی رو به افول و نابودی است و به زودی قدس شریف آزاد خواهد شد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن