اهل سنت ایرانگفتگو و مصاحبه

استفاده از خرد جمعی و بکارگیری نخبگان شایسته لازمه توفیق دولت آینده

آوای سنت : امام جمعه اهل سنت سمیع آباد استفاده از خرد جمعی و بکارگیری همه نخبگان و تحصیل کردگان در بدنه دولت را ضامن پیشرفت و توسعه در جامعه خواند.

به گزارش خبرنگار آوای سنت مولوی امان الله برزگر در گفتگو با خبرنگار ما با دعوت به مشارکت اهل سنت برای شرکت در انتخابات روز جمعه را موجب تقویت وحدت و انسجام ملی در میان همه اقوام ایران زمین خواند و گفت: همچنان که شاهد بوذیم، دیدیم که شبکه های معاند تا به امروز درباره ضعیف بودن مشارکت مردم در انتخابات و به ویژه در ببن اهل سنت، شروع به فرافکنی کرده و سعی داشتند تا فضای انتخابات را سرد و بی روح نشان دهند، اما خوشبختانه با درایت علما و همبستگی اقشار مختلف، توطئه دشمنان نقش بر آب شده است‌

وی یکی از مهمترین مطالبات اهل سنت از دولت آینده را عمل به وعده های داده شده از سوی رئیس جمهور منتخب خواند و افزود: شعارهای انتخاباتی هر چند که باعث ایجاد انگیزه در بین مردم در پای صندوق‌های رای می شود، لیکن اگر مسئولان نتوانند به وعده های داده شده عمل کنند، نباید انتظار حمایت از سوی مردم را داشته باشند.

ما می دانیم که شرکت در انتخابات یک وظیفه شرعی برای همه است. دولتها با خواست و اراده مردم پای کار می آیند، اگر در انتخاب خود اشتباه کنیم و یا بدون تحقیق و مطالعه درباره شخص کاندیدا به وی رای دهیم، این انتخاب ممکن است سرنوشت کشور را از مسیر پیشرفت دور کند.

مولوی برزگر اظهار داشت: برخی از کاندیداها در زمان انتخابات با استفاده از قدرت و نفوذ خود دست به کارهایی می زنند تا بتوانند نظر مساعد مردم را به طرف خود جلب نمایند. آنچه که ملت ما از آن بیزاری می جویند، عمل نکردن به وعده ها و شعارهای زمان انتخابات است، اگر می بینیم که برخی ها با شک و تردید به این انتخابات نگاه می کنند، بخاطر عملکرد ضعیف مدیران گذشته است.

امام جمعه اهل سنت سمیع آباد از توابع تربت جام با بیان اینکه در طول چهل سال گذشته از علاقه مردم نسبت به نظام کم نشده است، یادآور شد: انقلاب اسلامی مشروع ترین نظام مردمی در منطقه است. بنابراین چیزی که مردم از دولت آینده انتظار دارند، تقسیم منابع به شکل یکسان است.
مردم اهل سنت در نواحی مرزی حافظ و نگهبان این سرزمین هستند و از سوی دیگر در زمینه کشاورزی نیز جزو زحمت کش ترین اقشار بشمار می روند.
رسیدگی به روستاهای مناطق مرزی و تامین امکانات اولیه برای مردم آن و بخصوص تامین امکانات کافی برای ادامه تحصیل فرزندان آنها می تواند امید دوباره را در دل ساکنان زنده کند.

مولوی برزگر ادامه داد: ما در ابتدای طلوع انقلاب نیز مشکلات را با موفقیت پشت سر گذاشته‌ایم ، اگر اتحاد اقوام و همدلی و مشارکت همه مردم نبود، دوران انقلاب اسلامی ما حتی به نیم دهه هم نمی رسید. تجربه جنگ تحمیلی به ما آموخت که می توان با خرد جمعی و توجه به نظر همه نخبگان و تحصیل کردگان ایرانی در بدنه دولت به نتایج مطلوب و امید بخش دست یافت.

ربط دادن مشکلات به تحریم ها نمی تواند توجیه عاقلانه ای باشد، مضاف بر آنکه ما یک کشور قدرتمند هستیم و ظرفیت های لازم برای خروج از مشکلات را داریم. ما یاد گرفتیم در شرایط سخت کنار هم باشیم و اعتماد ما به دولت جدید گامی مثبت برای سرعت گرفتن حرکت قطار پیشرفت و توسعه است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن