اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

استفاده از شایستگان اهل سنت باعث تحکیم وحدت می شود

سخنان مولانا مطهری در کنفرانس وحدت اسلامی

آوای سنت : مولانا مطهری: عمل به فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری و استفاده از شایستگان اهل سنت باعث تحکیم وحدت خواهد بود.

مولانا حبیب الرحمن مطهری مدیر حوزه علمیه احناف خواف که جهت شرکت در سی و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی به تهران سفر کرده بودند، در آخرین روز این کنفرانس شنبه ۳۰ مهرماه ۱۴۰۰ با حضور در کمیسیون اتحاد اسلامی،صلح و پرهیز از تفرقه و نزاع به ایراد سخن پرداخت.

مولانا مطهری در این سخنان ایجاد اختلاف بین مسلمین را یکی از دسیسه های دشمنان اسلام و استکبار جهانی دانسته و همگی را به وحدت، تعامل، مدارا زیر سایه آیات قرآن و احادیث نبوی فراخواند.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود تمسک به مشترکات، عمل به فرموده‌های حضرت امام راحل و مقام معظم رهبری در خصوص وحدت، عدالت محوری، اعتماد سازی و استفاده از شایستگان اهل سنت را باعث تحکیم وحدت خواند.

رئیس نشست فقهی اهل سنت خراسان در معرفی شهرستان خواف گفت: شهرستان خواف، شهرستانی تلفیقی است که شصت و پنج درصد اهل سنت و سی و پنج درصد برادران اهل تشیع هستند که بیش از یکصد شهید تقدیم انقلاب نموده اند.

ایشان تاکید کردند: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی باید افرادی را به شهرستان های تلفیقی اعزام کند تا اوضاع موجود را بررسی کنند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن