اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

امام جمعه اهل سنت اسالم : ادب یکی از ویژگی های انسان مومن و متمدن است

آوای سنت : افندی تاج الدین برزکوهی در خطبه های نماز جمعه بر اهمیت ادب و احترام و حیا در آیات و روایات پرداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیر خانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت از گیلان افندی تاج الدین برزکوهی در خطبه های نماز جمعه در مسجد جامع فاروق اعظم بخش اسالم با اشاره به آیه ۸۶ سوره نسا، گفت: در این آیه خداوند بر اهمیت ادب و احترام و حیا تاکید و فرموده اند؛ هنگامی که به شما تحیت و سلام داده شد با بهترین وجه جواب سلام را بدهید.

وی با بیان اینکه اکثر ما انتظار داریم طرف مقابل که اگر کوچک تر هم باشد اول به ما سلام کند، اظهار داشت: ما از خدا و رسول خدا (ص) آموخته ایم که اول سلام کنیم و پاسخ سلام دیگران را به خوبی پاسخ دهیم، بنابر این اگر کسی هم به ما سلام‌ نکرد خودمان پیش قدم شویم و سلام کنیم زیرا خداوند در معراج ابتدا به پیامبر خود سلام فرمود و پیامبر اکرم (ص) نیز از طرف خود و همه امت خود سلام داد که بهترین پاسخ بود.

امام جمعه اهل سنت بخش اسالم با تاکید بر اینکه ادب یکی از ویژگی های انسان متمدن و مومن است، اضافه کرد: رعایت احترام و ادب هرچند بر حسب ظاهر هم که باشد موجب تقویت روابط اجتماعی خواهد شد.

وی اسلام را دین تمدن واقعی و فضایل اخلاقی عنوان کرد و گفت: یکی از نشانه های تمدن در دین، اهمیت دادن به موضوع ادب و احترام به دیگران است.
حجت الاسلام برزکوهی خاطر نشان کرد: یکی از مهم ترین مظاهر دینی ما آن است که یک مسلمان در پاسخ به سلام دیگران نه تنها واجب است که پاسخ دهد، بلکه لازم است که به بهترین وجه ممکن پاسخ دهد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن