اهل سنت ایرانگفتگو و مصاحبه

امام جمعه اهل سنت بندرعباس: کشورهای اسلامی روابط دیپلماتیک خود با رژیم اسرائیل را قطع کنند

آوای سنت : شیخ یوسف جمالی  با محکوم کردن حمله رژیم غاصب و کودکش صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی غزه اظهار داشت: هر کدم از ما نسبت به مسئله فلسطین و غزه وظیفه داریم و باید آن وظیفه را انجام دهیم.

وی افزود: وطیفه اول برعهده کسانی بوده که در میدان دفاع هستند و به بهترین شکل تاکنون این امر را انجام دادند، وظیفه دیگری که بر عهده عموم مسلمانان است‌ دعا برای مردم مظلوم فلسطین است تا خداوند پیروزی را نصیب امت اسلامی کند.

امام جمعه اهل سنت بندرعباس گفت: تمام آزادگان جهان را مخاطب قرار می‌دهیم واقعیت میدانی آنچه امروز در غزه می‌گذرد وجدان هر انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد اگر احیانا پرده بر چشم عده ای بود و جنایات این رژیم علیه ملت مظلوم فلسطین را نمی‌دیدند با حوادث چند روز اخیر به ویژه حمله به بیمارستان باید این پرده کنار برود و واقعیت را ببینند.

وی تصریح کرد: واقعیات میدانی غزه هر انسان با وجدانی را متوجه خواهد کرد که چه میزان ظالمانه به انسان ‌های بی‌گناه حمله می شود و جانشان را از دست میدهند.

شیخ جمالی با تاکید بر اینکه تشت رسوایی مدافعان حقوق بشر و کشورهای اروپایی از بام افتاده گفت: معیار دوگانه غرب و مدافعین به اصطلاح حقوق بشر و دموکراسی در حال حاضر مشخص است آنها اکنون گروهی را انسان حساب میکنند و گروه دیگری را انسان به شمار نمی آوردند و نسبت به احقاق حقوق آنان سخنی با میان نمی‌آوردند.

وی با تاکید بر اینکه آنچه در غزه رخ می‌دهد نماد جنایات جنگی است افزود: در حال حاضر تمام قواعد بین المللی توسط رژیم صهیونیستی زیر پاگذاشته می شود و جنایت های جنگی رخ می دهد، این رژیم منحوس از فسفر سفید که یک سلاح ممنوعه بین المللی است استفاده کرده و از سوی دیگر با خوی وحشی گری اقدام به قطع آب، برق و غذا و به اماکن مذهبی و مساجد و بیمارستان‌ها حمله کرده است.

شیخ جمالی اظهار داشت: به جای آنکه جامعه بین المللی رژیم صهیونیستی را پای میز محاکمه بکشاند تمام سردمداران و مستکبران جهان به صف شده‌اند و به خود شیرینی برای این رژیم می‌پردازند و از اقدامات رژیم صهیونیستی دفاع می‌کنند.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی جامعه اسلامی مسئولیت سنگینی بر دوش دارد در این شرایط باید اتحاد مسلمانان بیشتر از گذشته باشد و با این اتحاد لرزه بر جان دشمن بیاندازد.

امام جمعه اهل سنت بندرعباس گفت: حکومت‌های اسلامی و خصوصا کشورهای که در مزرهای فلسطین اشغالی هستند هم یک وظیفه سنگین بر عهده دارند باید مرزها را بر روی کشورهای دیگر باز کنند تا مردم خودشان وارد میدان شوند و دخالت های مستقیم و غیر مستقیم داشته باشند.

وی افزود: در این شرایط باید کشورهای اسلامی روابط دیپلماتیک خودشان را با رژیم کودک کش و جعلی اسرائیل قطع کنند، در سطح بین المللی نیز کارهای اثرگذاری نیز می‌شود انجام داد که مظلومیت فلسطین و غزه را به جهانیان نشان داد وظیفه هر انسان با وجدان و حکومت بیداری است که این‌کارها را انجام دهیم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن